Aemet ha activat des de les 21.00 hores d’este dilluns i fins a les 3.00 de la matinada un avís taronja per pluges intenses al litoral sud de la província d’Alacant, on es poden acumular fins a 40 litres per metre quadrat en una hora.
Segons la previsió de la Agència Estatal de Meteorologia, el litoral sud d’Alacant ja es troba des de les 19.00 hores en avís groc per precipitacions. En esta franja es poden registrar 30 litres per metre quadrat en una hora o 80 litres en dotze hores.
A partir de les 21.00 hores, este risc s’incrementa i passa a avís taronja en la mateixa zona, davant la previsió que els ruixats acumulen fins a 40 litres per metre quadrat en només una hora. Este nivell implica un perill important i recomana extremar la precaució en desplaçaments i activitats a l’aire lliure.
Avisos en el conjunt del litoral d’Alacant
En el litoral nord de la província d’Alacant també hi ha activat un avís groc des de les 19.00 hores i fins a les 3.00 de la matinada. En este sector es poden acumular igualment fins a 30 litres per metre quadrat en una hora o 80 litres en dotze hores.
Tant el litoral nord com el sud d’Alacant es troben, a més, des de les 19.00 hores i fins a les 3.00 de la matinada en avís groc per tronades fortes. Estes tempestes poden anar acompanyades de granís i ratxes intenses de vent, la qual cosa pot agreujar els efectes de la pluja en zones urbanes i vies de circulació.
Davant d’estos avisos, es recomana mantindre’s informat de l’evolució de la situació meteorològica i seguir les indicacions de les autoritats, especialment en els municipis costaners del sud i nord d’Alacant més exposats als xàfecs i a les tronades intenses.




