El túnel de l’autopista AP-7 a l’altura de Pilar de la Horadada, al sud de la província d’Alacant, continua tancat este dimecres després d’haver-se inundat la passada nit per la dana Adam, i encara acumula aigua, fang i cinc vehicles en el seu interior.
Segons han detallat les autoritats, diverses persones han sigut evacuades dels turismes atrapats durant la nit, totes il·leses. La gran acumulació d’aigua per les fortes pluges ha obligat a tallar la circulació en els dos sentits de la via entre els quilòmetres 770 i 774.
Reobertura parcial prevista
Fonts consultades han indicat que el sentit Cartagena-Alacant de l’AP-7 està previst que es reobriga al llarg d’este dimecres si es complixen les condicions de seguretat. En canvi, el sentit contrari encara no té data per al restabliment del trànsit.
Abans de permetre de nou el pas dels vehicles, els servicis tècnics esperen completar la neteja de la calçada i comprovar tots els sistemes de seguretat del túnel. Estes revisions inclouen, entre altres elements, les instal·lacions elèctriques i els mecanismes de ventilació i emergència, per a garantir que la infraestructura es troba en condicions òptimes.
En el túnel continuen dins cinc turismes que van quedar atrapats per la pujada ràpida del nivell de l’aigua. Els ocupants ja han pogut eixir gràcies al dispositiu d’evacuació activat durant la nit, que ha evitat danys personals.
Segona inundació del túnel
Esta és la segona vegada que este túnel de l’AP-7 s’inunda i queda negat per fortes pluges. Ja va patir una situació semblant en la dana que va colpejar amb força la comarca de la Vega Baixa d’Alacant en setembre de 2019, quan també es va veure afectada greument la mobilitat en la zona.
La repetició d’un episodi d’inundació en la mateixa infraestructura reforça la preocupació per l’impacte de les pluges torrencials en punts crítics de la xarxa viària. A més, obligarà a revisar de nou els mecanismes de drenatge i protecció del túnel davant possibles futurs episodis de gota freda.
Més carreteres afectades a la província
Segons la informació de la DGT, el túnel de l’AP-7 no és l’únic punt tallat per les inundacions a la província d’Alacant. El trànsit també continua interromput en la CV-700 i en la CV-728, al terme municipal de Pego, a la comarca de la Marina Alta.
En estes carreteres, les acumulacions d’aigua i el fang sobre la calçada impedixen una circulació segura. Els equips de manteniment treballen en les tasques de neteja i revisió, amb l’objectiu de restablir la mobilitat tan prompte com siga possible, sempre que es puguen garantir les condicions adequades per als conductors.




