El PAI de Benimaclet oferirà 1.345 vivendes noves per a jóvens

Ejemplo de shortcode con estilo
L’Ajuntament de València aprovarà este divendres en un ple extraordinari el PAI de Benimaclet, que preveu 1.345 vivendes noves, amb més de 700 habitatges protegits i dotacionals destinats principalment a gent jove.

L’Ajuntament de València aprovarà definitivament este divendres, en un ple extraordinari, el PAI de Benimaclet, que permetrà construir 1.345 vivendes noves en este barri i ampliar de forma notable l’oferta residencial en la ciutat, especialment per a la gent jove que busca una vivenda assequible.

La alcaldessa, María José Catalá, ha defensat que este desenvolupament urbanístic és ‘una oportunitat perquè els jóvens puguen tindre accés a una vivenda en la seua ciutat’, i ha remarcat que la votació d’esta setmana suposa ‘desbloquejar’ un pla ‘després de trenta anys’ d’espera.

Crítiques de l’oposició i resposta de Catalá

Catalá ha explicat, després de participar en l’esdeveniment tecnològic internacional VDS, que l’oposició coneix tots els passos de la tramitació del PAI. Segons ha assenyalat, ‘ningú elegix els temps, hi ha tràmits d’exposició pública, terminis taxats, terminis d’al·legacions’ que s’han hagut de complir.

Ha afegit que un PAI ‘que s’ha desbloquejat després de trenta anys no es fa d’un dia per a l’altre per capritx de ningú’, i ha recordat que ‘s’ha fet molta faena en els últims tres anys’ per a poder portar-lo ara a aprovació definitiva al ple municipal.

La primera edil ha respost així a la portaveu de Compromís per València, Papi Robles, que ha denunciat este dimarts que Catalá utilitza ara el PAI de Benimaclet per a ‘intentar tapar’ el debat sobre la vivenda ‘en ple període electoral’.

Segons Catalá, estes acusacions són ‘infundades’ i ‘entren en un context de demagògia’ perquè, al seu juí, des de l’oposició ‘no saben com criticar’ un PAI que, segons ha insistit, ‘va a generar una oportunitat’ per als jóvens.

Vivenda protegida i dotacional per a gent jove

L’alcaldessa ha detallat que el pla contempla ‘gairebé 1.400 vivendes’, de les quals 400 seran protegides i 300 dotacionals, que conformaran ‘el parc més important de vivenda dotacional que va a tindre la ciutat’.

Segons ha explicat, es tracta de vivendes d’arrendament amb preus d’entre 350 i 400 euros mensuals ‘perquè la gent jove puga viure en la seua ciutat’. D’esta manera, el consistori vol oferir alternatives a un segment de població que té dificultats creixents per a accedir a una vivenda.

Catalá ha defensat que no cal pensar ‘en el curtterminisme de les eleccions’, sinó en el fet que, en el cas del PAI de Benimaclet, ‘anem a passar de les paraules als fets, de la pancarta a la realitat, la construcció de vivenda, i dels eslògans publicitaris a la veritat de donar-li una oportunitat a una persona jove de viure en la seua ciutat’.

Més sòl residencial contra la crisi habitacional

El sector de Benimaclet inclòs en el PAI comprén al voltant de 268.000 metres quadrats de sòl. D’esta superfície, el pla urbanístic preveu una edificabilitat de 129.000 metres quadrats de superfície residencial, segons ha detallat l’Ajuntament.

Segons el consistori, el desenvolupament d’este àmbit permetrà incrementar de manera significativa l’oferta de vivenda disponible a València i contribuir a fer front a la crisi habitacional. A més, l’existència d’un important nombre de vivendes protegides i dotacionals està orientada a facilitar l’accés a la vivenda de col·lectius amb més dificultats, com la població jove.

Després de la seua aprovació en ple, el PAI de Benimaclet podrà iniciar la fase d’execució urbanística, que inclourà les obres d’urbanització del sòl, la dotació d’infraestructures i la posterior construcció dels edificis previstos, segons ha indicat l’Ajuntament.

Últimes notícies

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.