Catarroja ret homenatge al voluntariat que va ajudar en la DANA de 2024

Ejemplo de shortcode con estilo
Catarroja ret este divendres un homenatge al voluntariat que va ajudar el municipi després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb un azulejo commemoratiu en la plaça de la parròquia María Madre. L’acte s’emmarca en el segon aniversari de la riuada i vol reconéixer la solidaritat veïnal i l’ajuda organitzada durant l’emergència.

Catarroja ret este divendres un homenatge al voluntariat que va ajudar el municipi després de la DANA del 29 d’octubre de 2024. L’Ajuntament ha programat un acte a la plaça de la parròquia María Madre, on descobrirà un azulejo commemoratiu com a senyal permanent d’agraïment a la solidaritat rebuda.

El reconeixement naix d’una iniciativa veïnal que el ple municipal ha aprovat posteriorment. L’acte començarà a les 17.00 hores i forma part del programa organitzat pel consistori amb motiu del segon aniversari de la riuada que va patir la localitat.

L’homenatge vol valorar el paper clau de les milers de persones voluntàries que, des dels primers dies de l’emergència, s’han desplaçat fins a Catarroja. Estes persones han col·laborat en la recuperació de carrers, vivendes i espais públics, segons ha comunicat l’Ajuntament.

A més, l’acte reconeixerà l’autoorganització dels veïns i veïnes de Catarroja. Molta gent del municipi es va mobilitzar per a donar resposta a les necessitats més urgents de la població afectada per la DANA.

En este treball col·lectiu també van tindre un paper destacat associacions, col·lectius i entitats locals. Estes organitzacions han participat en la distribució d’aliments, productes de primera necessitat i assistència directa a les famílies damnificades.

‘En els moments més difícils de la nostra història recent, milers de persones han estat al nostre costat sense demanar res a canvi. Van arribar des de molts llocs, però també hi hagué moltíssims veïns i veïnes que es van organitzar des del primer moment per a ajudar qui més ho necessitava’, ha destacat l’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent.

Un espai amb un significat especial

La tria de la plaça de la parròquia María Madre no és casual. Des de l’Ajuntament han assenyalat que este indret té un ‘significat especial’ pel paper que va tindre la parròquia després de la DANA. Durant dies es va convertir en un dels principals punts d’abastiment i de distribució d’ajuda per a la població afectada.

L’acte estarà presentat per Joan Magranell i inclourà diverses intervencions. Participarà Sonia Bosch Espezel, artesana responsable de l’elaboració de l’azulejo commemoratiu, que explicarà el procés de creació de la peça.

També intervindrà una persona voluntària, que compartirà el seu testimoni sobre l’arribada a Catarroja en plena emergència. A més, parlarà Raúl, en representació dels Comités Locales de Emergencia y Reconstrucción (CLER), per a recordar l’organització d’estos equips.

El rector de María Madre, José Vicente Arberola, rememorarà les tasques d’abastiment i ajuda que es van desenvolupar des de la parròquia. Des d’este espai es va coordinar bona part de la distribució de recursos cap a les famílies més afectades.

La programació d’este divendres inclourà també una actuació musical de la Colla del Ravatxol, entre les 17.00 i les 18.00 hores. Paral·lelament, hi haurà jocs i activitats infantils en la plaça fins a les 20.00 hores, així com una berenar per als més menuts.

Els actes pel segon aniversari continuaran el pròxim 29 d’octubre. Eixe dia se celebrarà l’homenatge institucional a les víctimes, a més de les marxes commemoratives i les ofrenes florals organitzades per l’Ajuntament de Catarroja.

Últimes notícies

Un sustrato de posidonia mejora el sabor y el aroma del tomate

La Universidad de Alicante ha creado un sustrato agrícola con restos de posidonia que mejora el sabor y el aroma del tomate. El método evita aditivos químicos y se fabrica en cinco días.

Detenen a Elx un fugitiu neerlandés per una estafa d’1,3 milions

Un home de 71 anys ha sigut detingut a Elx per una estafa de més d’1,3 milions d’euros i el blanqueig de prop de 890.000 euros. Els fets investigats van ocórrer entre 2007 i 2014.

La Generalitat destina 6,7 milions al cinema sense filtres de contingut

La Generalitat ha destinat 6,7 milions d’euros a ficció, documentals i animació, sense requisits específics sobre el contingut. També hi ha 395.000 euros per a documentals de tradicions vives, pendents de resolució.

Els hotels valencians apugen un 7 % els preus al setembre

Els preus hotelers a la Comunitat Valenciana han augmentat un 7 % en setembre, per damunt del 6,7 % registrat a Espanya. Les pernoctacions al territori han superat els 3,3 milions durant els nou primers mesos de 2026.

La reconstrucció de la dana suma prop de 10.000 milions d’euros

Zulima Pérez destaca que l’Estat ha invertit prop de 10.000 milions d’euros des de la dana de 2024. A Aldaia, l’obra del barranc de la Saleta suma 150 milions.

Castellar-L’Oliveral recupera el 90 % després de la dana de 2024

Dos anys després de les inundacions d’octubre de 2024, Sol Verdeguer calcula que Castellar-L’Oliveral està recuperat al 90 %. El poble ha millorat infraestructures i reforçat l’atenció emocional.

Jorge Suárez deixarà Emergències i dirigirà Planificació de l’AVSRE

El subdirector general d’Emergències deixarà el càrrec a petició pròpia i ocuparà la nova Subdirecció de Planificació de l’AVSRE. Ha declarat tres vegades com a testimoni en la causa penal sobre la gestió de la dana.

Xàbia assumirà la gestió directa de la dessalinitzadora municipal

El ple de Xàbia ha aprovat per unanimitat recuperar la gestió de la dessalinitzadora a través d’AMJASA. La mesura inclou la subrogació del personal actiu.