Cada persona gasta 351 euros anuals en roba i calçat

Ejemplo de shortcode con estilo
Les persones a Espanya gasten uns 351 euros anuals en roba i calçat i compren una mitjana d’onze articles. La compra en línia i de segona mà guanya pes.

Les persones a Espanya gasten de mitjana 351 euros anuals en roba i calçat, segons una enquesta de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). També compren uns onze articles cada any: huit peces de vestir i tres parells de sabates.

La compra per internet i el mercat de segona mà estan guanyant pes entre els consumidors. L’estudi s’ha fet entre persones d’entre 18 i 74 anys, a partir d’una mostra representativa dels prop de 165.000 socis de l’OCU.

Hàbits de compra i consum responsable

Un 8 % de les persones enquestades compra més de vint peces de roba a l’any. Esta pràctica és més habitual entre les dones jóvens.

A més, només una de cada quatre persones ha comprat roba o calçat en una botiga de barri durant els últims dotze mesos. En canvi, quasi la mitat ha adquirit productes de segona mà en eixe període.

El 17 % de les persones enquestades està especialment conscienciat amb l’impacte social i ambiental de les compres. En l’altre extrem, prop d’un 8 % mostra comportaments de compra impulsiva i acumula peces que utilitza poc.

Un percentatge semblant és especialment sensible a les promocions i als missatges d’escassetat. Estes estratègies comercials poden afavorir decisions de compra ràpides o no planificades.

Per això, l’OCU reclama més control legal dels anomenats patrons foscos, tècniques comercials que fomenten les compres impulsives. També demana vigilar més els productes que entren a la Unió Europea, per a garantir-ne la qualitat, la seguretat i la sostenibilitat.

Últimes notícies

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.