València recorda les víctimes de la dana i acompanya les de l’accident ferroviari

Ejemplo de shortcode con estilo
L’Ajuntament de València ha commemorat el segon aniversari de la dana i ha expressat la seua solidaritat amb les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda.

Els regidors de l’Ajuntament de València han guardat un minut de silenci este 29 d’octubre de 2026. L’acte ha recordat les víctimes de la dana, dos anys després de la tragèdia, i les persones afectades per l’accident ferroviari d’Urda (Toledo), ocorregut el dia anterior.

La commemoració del 29-O

L’alcaldessa de València, María José Catalá, s’ha desplaçat a la pedania de Castellar-l’Oliveral per participar en l’homenatge del 29-O. L’acte s’ha celebrat amb l’alcaldessa pedània, Sol Verdeguer, en record de les persones afectades per la dana.

La commemoració també ha inclòs les persones mortes i ferides en l’accident de tren, així com els seus familiars. D’esta manera, el minut de silenci ha unit el record de les dos tragèdies i la solidaritat amb totes les persones afectades.

El portaveu del govern municipal, Juan Carlos Caballero, ha assegurat que el record de la dana i l’impacte de l’accident nos han encogido a todos el corazón. També ha qualificat la jornada de es un día de dolor y de recuerdo, que ha de hacernos reflexionar a todos y tomar las medidas suficientes y necesarias para que cosas así no vuelvan a suceder.

Caballero ha recordat que, després de la dana, l’Ajuntament ha treballat en la reconstrucció i en programes de prevenció. Ha citat Valencia + Segura, una iniciativa municipal per a formar la població en prevenció i recordar que la vida es lo más importante.

El portaveu ha assegurat que el consistori ha continuat al costat de les víctimes i els seus familiars. També ha demanat una profunda reflexión del estado de las infraestructuras y de la seguridad ferroviària, que l’Ajuntament reclamarà al Ministeri.

La Junta de Gobierno local ha aprovat este dijous una declaració en muestra de gratitud a los servicios de emergencia, protección civil, a los cuerpos y fuerzas de seguridad del Estado, que estuvieron en la dana hace dos años y también lo estuvieron en el día de ayer. El reconeixement abasta la seua actuació durant la dana i també la jornada anterior.

Sobre les queixes veïnals de La Torre, afectada per la dana de 2024, Caballero ha indicat que s’està treballant en el clavegueram i en els edificis danyats per les inundacions. Els veïns han reclamat millores en la megafonia per a advertir de situacions de perill.

A més, el portaveu ha afirmat que uns 43.000 valencians ja s’han format en prevenció d’emergències. L’Ajuntament preveu fer nous simulacres per a implicar la població, segons ha explicat.

Les valoracions dels grups municipals

La portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, ha descrit la jornada com un dia de dol i de sensación de inseguridad. Ha vinculat el record de la dana de fa dos anys a València amb l’accident ferroviari d’Urda.

Robles ha reivindicat una inversión clara en servicios públicos, tant en la xarxa de Rodalia com en els ferrocarrils d’alta velocitat. També ha anunciat que Compromís ha demanat la dimissió del ministre de Transports, Óscar Puente.

La portaveu ha afegit: Estamos seguros de que antes veremos la dimisión de Óscar Puente que a (Carlos) Mazón dejar de cobrar de diputado en Les Corts. La declaració ha expressat la seua crítica política en el marc de la jornada de dol.

Per la seua banda, Maite Ibáñez, regidora i portaveu adjunta del grup municipal socialista, ha anunciat una moció del PSPV. La formació la presentarà demà al ple per a reconéixer la labor humanitària de les associacions veïnals de les pedanies afectades.

La moció reclamarà per a estes associacions la Medalla d’Or de la ciutat i un homenatge institucional. Segons Ibáñez, l’acte hauria de ponga en valor el trabajo que continúan realizando en la recuperación material y emocional de las zonas afectadas.

Últimes notícies

Aguirre celebra el triomf del València davant l’Elx després de la derrota

El València ha guanyat 0-1 a Elx i Javier Aguirre ha destacat la importància dels tres punts després de l’última derrota i abans del pròxim partit davant del Real Madrid.

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.

El Valencia Basket arrasa el MoraBanc Andorra amb un últim quart demolidor

El Valencia Basket ha guanyat 79-111 el MoraBanc Andorra després d’un parcial final d’11-34. Armoni Brooks ha anotat 23 punts.

Juan Carlos Ferrero s’incorpora a l’equip tècnic de Ben Sheltton per a la temporada 2027

Juan Carlos Ferrero s’unirà a l’equip tècnic de Ben Shelton en 2027, junt amb Bryan Shelton. El nord-americà és el número quatre del món.

L’Acero i l’Hércules B es reparteixen els punts sense gols a Sagunt

El CD Acero i l’Hércules B han empatat 0-0 a El Fornás, en la novena jornada del grup VI de Tercera Federació. Els locals han tingut les millors ocasions, però no han pogut marcar.

Novembre comença amb màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

El primer dia de novembre ha deixat màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana. València ha registrat 26,3 graus.

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.