Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Ejemplo de shortcode con estilo
Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

Novelda ha iniciat la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena per a reparar les esquerdes de la torre est i garantir l’estabilitat de l’edifici. Les obres tenen un pressupost de 300.000 euros i un termini d’execució de cinc mesos.

La instal·lació de la bastida al voltant de la torre est i les cates al perímetre de l’edifici han marcat l’inici dels treballs. Estes comprovacions permetran determinar els punts més adequats per a injectar resines de polímer i assegurar el subsòl.

Les esquerdes longitudinals detectades a la torre comprometen l’estabilitat del temple. Per això, la intervenció inclou la consolidació de l’edifici i la reparació de les zones afectades.

L’alcalde, Fran Martínez, ha visitat les obres amb Geno Micó, regidora de Patrimoni Històric i Turisme, i Isabel Miralles, regidora d’Urbanisme i Gestió del Patrimoni. La visita ha permés comprovar l’evolució de les primeres actuacions.

Martínez ha qualificat el santuari de ‘corazón de Novelda’ i ha remarcat que l’actuació és ‘compleja y muy delicada, con muchas particularidades, en la que hay que estar atentos al mínimo detalle’.

Les obres al santuari

El temple està tancat al públic des de desembre de 2025, quan una inspecció tècnica va detectar esquerdes importants a la torre est. Les avaluacions posteriors han confirmat la necessitat d’actuar per a preservar l’estabilitat de l’edifici i evitar riscos.

A més de reparar la torre i consolidar l’edifici, el projecte preveu treballs en la coberta, els revestiments i els elements ornamentals afectats per la humitat. També recuperarà elements de la configuració arquitectònica original, com el cor.

La construcció del santuari es va executar entre 1918 i 1946, d’acord amb el projecte de l’enginyer noveldenc José Sala Sala. Les dos torres, d’uns 25 metres d’altura, són un dels trets més destacats de l’edifici.

La pedra del riu Vinalopó, el rajol i els taulells policromats formen una composició arquitectònica singular. El santuari és, a més, un símbol patrimonial i sentimental per a Novelda.

L’edifici alberga la imatge de Santa María Magdalena, patrona de la ciutat. També és un espai de referència per a les celebracions i les tradicions noveldenses.

Últimes notícies

Aguirre celebra el triomf del València davant l’Elx després de la derrota

El València ha guanyat 0-1 a Elx i Javier Aguirre ha destacat la importància dels tres punts després de l’última derrota i abans del pròxim partit davant del Real Madrid.

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.

El Valencia Basket arrasa el MoraBanc Andorra amb un últim quart demolidor

El Valencia Basket ha guanyat 79-111 el MoraBanc Andorra després d’un parcial final d’11-34. Armoni Brooks ha anotat 23 punts.

Juan Carlos Ferrero s’incorpora a l’equip tècnic de Ben Sheltton per a la temporada 2027

Juan Carlos Ferrero s’unirà a l’equip tècnic de Ben Shelton en 2027, junt amb Bryan Shelton. El nord-americà és el número quatre del món.

L’Acero i l’Hércules B es reparteixen els punts sense gols a Sagunt

El CD Acero i l’Hércules B han empatat 0-0 a El Fornás, en la novena jornada del grup VI de Tercera Federació. Els locals han tingut les millors ocasions, però no han pogut marcar.

Novembre comença amb màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

El primer dia de novembre ha deixat màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana. València ha registrat 26,3 graus.

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.