14.7 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Toni Cantó no compleix el requisit bàsic per a anar a la llista electoral de Madrid

Si la dimissió de Toni Cantó pareixia que anava a ser la seua entrada en l’Assemblea de Madrid, pareix que un requisit legal, obvi però imprescindible ha de posar fi a totes les seues aspiracions polítiques a la Comunitat de Madrid.

Segons ha informat La Sexta, el PSOE ha registrat una denúncia davant la Junta Electoral Provincial en la qual impugna la inclusió de l’exdirigent valencià de Ciudadanos en considerar-ho “inescollible” per empadronar-se fora de termini, la qual cosa evitaria que poguera presentar-se en la llista de les eleccions de la Comunitat de Madrid.

En este escrit, defensen que Contó no compleix “amb els requisits d’elegibilitat” i afirmen que va ocupar el seu lloc com a diputat autonòmic en les Corts Valencianes i resident de la Comunitat Valenciana “fins a, almenys, el 17 de març”, data en la qual va dir adeu a esta Cambra.

Toni Cantó ha reconegut haver-se empadronat a Madrid, però per al PSOE, el “tancament censal” per a participar en una llista electoral “té lloc el dia un dels dos mesos anteriors al mes de la convocatòria electoral, sense que puguen ser tinguts en compte els canvis de residència posteriors al tancament censal, ni tan sols amb una certificació censal extemporània o d’urgència”.

Per tant, esgrimeixen que “no tindria validesa per a concórrer com a candidat a les eleccions actuals”. El PSOE assegura que es tracta d’una infracció la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid, ja que Cantó “manca de la condició d’elector, resident, i del veïnatge civil en la Comunitat de Madrid a data 1 de gener de 2021”.

Recorregut polític de Toni Cantó

Des de 2008 fins a 2015 va militar en Unió Progrés i Democràcia (UPyD), i ha defensat en diverses ocasions la unitat d’Espanya, la lluita contra els nacionalismes perifèrics, la necessitat de la reforma de la llei electoral i, especialment, la necessitat d’una nova llei d’educació que faça realment partícips als ciutadans de la cultura i l’art.

Des del 5 de març de 2019 fins al 15 de març de 2021 va ser diputat en les Corts Valencianes per Ciutadans. El juliol de 2015 després de perdre el congrés a la direcció d’UPyD la candidatura d’Irene Lozano (Renovadors) en la qual anava de número dos, es va donar de baixa del partit i es va integrar en Ciutadans. Va ser Coordinador Autonòmic de Ciutadans a la Comunitat Valenciana, tant en les Corts Valencianes com les del Comité Autonòmic fins a la seua dimissió el 15 de març de 2021.

El 24 de març de 2021 es va anunciar que se sumava com a independent a la candidatura del PP a les eleccions a l’Assemblea de Madrid de 2021.

Últimes notícies

Catarroja acumula 66,6 l/m² en un episodi de pluges que reaviva el temor a la dana

El municipi ha registrat 66,6 l/m² en la jornada, amb 15 litres en una hora entre les 21.00 i les 22.30. Es van tancar tuneles per precaucion i a les 6.00 es recupere la normalitat.

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.