15.6 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

L’arquebisbat confirma que hi haurà ofrenes parroquials en Falles

 

L’Arquebisbat de la ciutat de València ha confirmat que hi haurà ofrenes de flors a les parròquies valencianes amb motius de les Falles 2021, – en termes religiosos, per la festa de Sant Josep– i el trànsit sense parades de la Mare de Déu dels Desemparats en un maremòbil també es podran celebrar, sempre respectant les mesures de seguretat sanitàries i evitant qualsevol classe de risc per a la salut dels ciutadans

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, així ha informat el vicari general de la Diòcesi de València, Vicente Fontestad, després de la reunió d’este dijous amb la secretària autonòmica de Sanitat, Isaura Navarro.

 

Respecte a les ofrenes de flors, el Vicari general ha mostrat a la secretària autonòmica les directrius amb les que s’ha organitzat en totes les parròquies de la diòcesi, que en la pràctica suposen una ofrena individual o en xicotetes unitats familiars, de forma escalada i ordenada en totes les parròquies de València del 14 al 19 de març.

 

Com ha assenyalat Vicente Fontestad, «en alguns casos serà ofrena de flors, en uns altres només serà una oració i en algunes parròquies com en Torrent, Picanya i Paiporta, segons han indicat els seus rectors, s’emportaran aliments per a l’atenció de Càritas als més afectats o en situació de vulnerabilitat per la pandèmia». En tots els casos, els rectors de la diòcesi de València tenen la instrucció, que ha conegut la secretària autonòmica, perquè es dipositen les ofrenes «en un lloc habilitat, amb ordre i en escalada ordenadament».

 

El recorregut del maremòbil

Quant a la celebració de Sant Josep, el 19 de març, el vicari general ha incidit que esta festa es mantindrà amb la celebració de la missa a la catedral de la capital del Turía, que comptarà amb l‘assistència de la mínima representació, aforament i envoltat de les més estrictes mesures de seguretat.

 

Respecte del recorregut en maremòbil previst per als dies 15, 16 i 17, Fontestad ha aclarit que «discorrerà en trànsit permanent i sense fer parades». Així mateix, es traslladarà a residències, hospitals i cementeris, per a evitar visites a la basílica de la Mare de Déu.

 

Finalment, el Vicari general ha assenyalat que «els bons ciutadans saben distingir que estem en temps de pandèmia i, igualment, des de l’Església mantenim l’exigència de protegir-nos i protegir en estos temps; és per això que totes les accions estan regulades i ordenades, perquè esta celebració siga diferent i sense risc per a ningú».

Últimes notícies

Víctima de la DANA davant el Congrés assegura que va ser catàstrofe política i demana responsabilitats

Una afectada per la DANA de 2024 a València ha sostingut davant la comissió parlamentària que la tragèdia no va ser natural, sinó política, i ha reclamat depurar responsabilitats.

Carlos Mazón demana comparéixer en la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts

El president en funcions ha registrat un escrit per a intervindre l'11 de novembre i explicar les actuacions després de la riuada. El Govern central no preveu acudir a la comissió malgrat les citacions.

El Vila-real s’embossa davant el Pafos al descans (0-0)

El Vila-real domina en Pafos però marxa al descans amb 0-0, després d'un inici amb dos ocasions clares de Mikautadze i Gueye. L'equip xipriota va aconseguir frenar el ritme i contindre les arribades.

Víctima de la DANA a València la definix com a ‘catàstrofe política’ i demana responsabilitats

Una afectada per la DANA en la V30 ha sostingut davant la comissió del Congrés que la tragèdia no va ser natural, sinó política, i ha reclamat depurar responsabilitats.

Cardona, Parell i Ayoze tornen a l’onze davant un Pafos amb David Luiz en la saga

Sergi Cardona, Dani Parejo i Ayoze Pérez tornen a l'onze del Vila-real per a la quarta jornada de la Lliga de Campions. El Pafos alinea a David Luiz com a líder de la seua defensa.

Cardona, Parell i Ayoze tornen a l’onze del Vila-real davant un Pafos amb David Luiz en la saga

El Vila-real introduïx canvis respecte a l'últim partit de Lliga: tornen Cardona, Parell i Ayoze. El Pafos alinea a David Luiz com a cap de la seua defensa.

Carlos Mazón demana comparéixer en la comissió de la DANA en Les Corts

Carlos Mazón ha sol·licitat intervindre l'11 de novembre en la comissió d'investigació de la DANA en Les Corts per a detallar l'actuació de la Generalitat. La seua oferta contrasta amb la negativa anunciada per membres del Govern central a acudir.

La Fiscalia demana presó per a dos exediles pel cas dels endolls a Benidorm

La Fiscalia sol·licita 6,5 anys de presó i 15,5 d'inhabilitació per a dos exconcejales i altres sis persones per presumptes contractacions irregulars a Benidorm. El juí, amb set sessions i fins a 32 declaracions, comença el 6 de novembre.