La setmana de la Magdalena serà festiva en Castelló de la Plana

 

Este dimarts s’ha confirmat que finalment la setmana de la ‘no’ Magdalena serà festiva, pel que les escoles i instituts de la ciutat de Castelló de la Plana no obriran. D’eixa forma s’ha decidit durant una reunió que ha celebrat el govern municipal al llarg d’este matí.

 

Després què el Consell Escolar Municipal de Castelló rebutjara anit celebrar la votació sobre la proposta de modificació del calendari escolar amb l’objectiu de decidir si suspenia o no les vacacions de la Magdalena, finalment les autoritats municipals han pres este matí la decisió.

 

Segons ha informat el consistori en un comunicat, el govern municipal respecta la postura del Consell Escolar que, segons l’indicat per la Generalitat, és l’òrgan que ha de decidir sobre el calendari lectiu. Per tant, el calendari escolar vigent és l’aprovat el 8 de juliol de 2020 pel Consell Escolar, que establix esta setmana com no lectiva i, davant d’esta circumstància, no es contempla la convocatòria d’un nou Consell Escolar.

 

Alternatives per a la conciliació

El Govern municipal ha manifestat el seu reconeixement i el seu agraïment a la comunitat educativa per l’esforç i la labor feta durant els «durs» mesos de pandèmia. Donada la situació, l’Ajuntament oferirà alternatives per a la conciliació amb escoletes municipals i altres activitats extraescolars per a les que s’obrirà inscripció este dimecres.

 

El consistori ha destacat que, des del mes de gener passat, a causa de la suspensió de les festes, el govern municipal ha fet «tot el que és a la seua mà, conforme a les ferramentes legals i competencials de les que disposa», i ha actuat «sobre la base de l’interés general de la ciutadania i la protecció de la salut».

 

Segons ha destacat, continuarà vetlant pel compliment de les mesures sanitàries establides i ha demanat a la ciutadania col·laboració i responsabilitat per a evitar que es produïsquen situacions de risc sanitari en la setmana de la ‘no’ Magdalena i es registre un repunt de contagis.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU