Pfizer i BioNTech comencen un assaig clínic per a provar la seua vacuna en embarassades

 

Pfizer i BioNTech han anunciat que s’ha administrat la dosi a les primeres participants en un estudi global de fase 2/3 per a continuar avaluant la seguretat, tolerabilitat i immunogenicitat de la seua vacuna contra el Covid-19 en dones embarassades sanes de 18 anys o més.

 

«Estem orgullosos d’iniciar este estudi en dones embarassades i de continuar reunint les proves de seguretat i eficàcia per a secundar potencialment l’ús de la vacuna per part de grups de població importants. Les dones embarassades tenen un major risc de complicacions i de tindre Covid-19 greu, pel que és fonamental que facen una vacuna que siga segura i eficaç per a esta població. Estem profundament agraïts als voluntaris que s’estan inscrivint en l’assaig i als investigadors del centre que estan dirigint aquest treball», ha comentat el vicepresident sènior de Recerca i desenvolupament Clínic de Vacunes de Pfizer, William Gruber.

 

«Permetre un ampli accés a la nostra vacuna Covid-19 de gran eficàcia és un objectiu important per a nosaltres. Ara que estem veient l’èxit de la implementació inicial de les campanyes de vacunació a tot el món, és el moment de fer el següent pas i ampliar el nostre programa clínic a altres poblacions vulnerables, com les dones embarassades, per a protegir potencialment tant a elles com a les generacions futures», ha agregat el director mèdic de BioNTech, Özlem Türeci.

 

Cada dona participarà en l’estudi entre 7 i 10 mesos

L’assaig de fase 2/3 està dissenyat com un estudi aleatoritzat, controlat amb placebo i cec als observadors en aproximadament 4.000 dones embarassades sanes de 18 anys o més vacunades durant les 24 a 34 setmanes de gestació. L’estudi avaluarà la seguretat, tolerabilitat i immunogenicitat de dos dosis de la vacuna o de placebo administrades amb 21 dies de diferència. Cada dona participarà en l’estudi durant aproximadament 7 a 10 mesos, depenent de si va ser aleatoritzada per a rebre la vacuna o el placebo.

 

L’estudi avaluarà la seguretat en els bebés de les dones embarassades vacunades i la transferència d’anticossos potencialment protectors als seus bebés. Els bebés seran controlats fins aproximadament els sis mesos d’edat. Com s’establix en el protocol de l’estudi, després que nasca el bebé d’una participant, les participants en l’assaig matern seran desemmascarades i les que estaven en el grup de placebo rebran la vacuna.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.