Possible temporal de llevant a la vista, però seguix la bonança atípica este cap de setmana

Ejemplo de shortcode con estilo
Els núvols guanyaran protagonisme al llarg del cap de setmana d’oest a est i a últimes hores de diumenge arribaran les primeres pluges | Natàlia Torrent   La presència de l’anticicló afavorirà l’inici d’un cap de setmana amb molta bonança, però amb algunes novetats. La primera de totes serà de cara a este divendres, quan a primeres hores els […]
Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols guanyaran protagonisme al llarg del cap de setmana d’oest a est i a últimes hores de diumenge arribaran les primeres pluges | Natàlia Torrent

 

La presència de l’anticicló afavorirà l’inici d’un cap de setmana amb molta bonança, però amb algunes novetats. La primera de totes serà de cara a este divendres, quan a primeres hores els núvols baixos costaners tornaran a ser espessos, però es dissiparan amb el pas de les hores i les temperatures tocaran sostre a tot el territori valencià amb valors màxims que es mouran entre 18ºC i els 23ºC.

 

Dissabte es mantindrà una situació pareguda, tot i que els núvols baixos i les boires poden anar a més al litoral i persistiran més fins al migdia en forma de núvols baixos. A pesar de tot, seguirem amb una bonança atípica en conjunt.

 

De cara a diumenge, serà quan arribe un canvi important de temps a últimes hores. La formació d’una borrasca entre Múrcia i Alacant impulsarà vents de llevant a casa nostra amb augment dels núvols i ventades intenses a la costa i també podrien arribar les primeres precipitacions locals de cara a la vesprada.

 

No seria fins dilluns quan tindríem pluges més importants amb un dia gris, fortes ventades i una baixada de les temperatures que ens portarà cap a un ambient molt més hivernal de nou.  

 

Divendres 19 de febrer

De cara al divendres, 19 de febrer, probablement serà el dia més tranquil i assolellat de la setmana. Els núvols baixos costaners es trencaran amb més ganes al centre de la jornada, sense acabar de desaparèixer entre el litoral de València i Castelló, quan es tornaran a fer més espessos a la vesprada, mentres que pràcticament només hi haurà núvols alts i prims a l’interior a la vesprada. 

 

Mapa del temps a València per aquest divendres 19 de febrer de 2021

El sol dominarà en general, excepte a primeres hores del matí quan hi haurà boires litorals | AEMET

 

El sol dominarà clarament a la majoria d’indrets amb unes temperatures que encara pujaran un poc més arreu amb moltes màximes d’entre 18ºC i 23ºC en conjunt de València i Alacant, mentres que poden quedar lleugerament més curtes a Castelló i sobretot arran de costa, a on farà més fresca en comparació a la suavitat de l’interior de València. Nit molt poc freda i sense glaçades. En definitiva, un dia anticiclònic i tranquil per aprofitar.

 

Dissabte 20 de febrer

Pel que fa a l’inici del cap de setmana, el dissabte, 20 de febrer, arrencarà amb pocs canvis. Els núvols baixos i boires seran abundants al matí a tota la costa valenciana i, de nou, a partir de la vesprada a la costa, essent més trencats amb cel variable al migdia. Sol a la resta amb l’arribada de núvols alts i prims al llarg de la jornada per l’interior. Temperatures sense grans canvis, tot i que començaran a baixar en punts de la costa, a on l’ambient serà més fresc que a l’interior.

 

Diumenge 21 de febrer

El temps començarà a canviar al llarg del dia de diumenge, 21 de febrer. A primeres hores del matí els núvols baixos a la costa i boires matinals aniran a més, però de nou, al migdia dominarà el sol amb núvols prims que aniran a més.

 

Tot això, serà a partir de la vesprada, quan els intervals de núvols aniran a més a causa de l’entrada dels vents més humits de llevant de mar cap a terra, sobretot al litoral. No es descarten les primeres precipitacions a la costa de València i Alacant abans de la vesprada, poca cosa de moment, però les temperatures ja baixaran clarament.

 

Dilluns arribarà el plat fort del canvi de temps, amb un dia plujós en diferents comarques. Pareix que, de moment, les pluges més intenses s’esperen al litoral de València i Alacant, mentres que en Castelló serien més dèbils. Tot i això, un xicotet moviment de la posició final de la borrasca pot fer canviar notablement l’escenari. Per tant, s’haurà d’anar seguint amb atenció com evolucionen les previsions. 

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.