21.4 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

L’hostaleria demana més ajudes a fons perdut en un sector que «es dessagna»

 

El president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), Salvador Navarro, ha reclamat este dimarts ajudes a fons perdut, «com en altres països de la Unió Europea», per a un sector que, segons el president de la Federació d’Hostaleria de València, Manuel Espinar, «es dessagna».

 

En una roda de premsa conjunta en la que també ha participat el president de la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat (Fotur), Víctor Pérez, els hostalers han lamentat que els locals «no arriben al llindar de rendibilitat» i han ressaltat que la nit de final d’any «es farà ‘tardevieja’ en comptes de Nit de cap d’any» a causa de les restriccions de mobilitat.

 

Navarro ha ressaltat que la mitjana d’ajudes directes per part dels països membres de la Unió Europea és d’un 7% del PIB, amb xifres en països com Alemanya de l’11%, mentres que en Espanya, segons ha afirmat Navarro, estes ajudes són del 3%.

 

Espinar ha destacat que des dels hostalers han impulsat la ‘tardevieja’ en comptes de la Nit de cap d’any, a causa de les restriccions, i ha assegurat que tot i reobrir un 95% dels locals, els locals reinicien la seua activitat per a donar «un impuls moral», ja que no s’arriba al llindar de rendibilitat.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis al síndic del PP en Les Corts i a l’amo del Ventorro

La magistrada que investiga la DANA ha acordat citar a Juanfran Pérez Llorca, al propietari del Ventorro i a cinc membres de l'equip del president per a aclarir crides i decisions en el Cecopi.

Pilar Bernabé alerta d’un relleu de Mazón decidit per Abascal i exigix urnes en la Comunitat

Bernabé ha denunciat que el relleu de Mazón pot quedar en mans d'Abascal després de la negociació entre PP i Vox. Ha reclamat eleccions perquè la ciutadania decidisca.

El centre i Colònia Madrid concentren la calor urbana a Benidorm, segons un estudi

Un mapatge amb una vintena de sensors durant les quatre estacions ha identificat el centre i Colònia Madrid com els punts més calorosos de Benidorm. La calor s'intensifica a la nit en àrees denses i disminuïx en barris oberts amb més vegetació

Feijóo demana mantindre l’estabilitat en el Govern valencià

Feijóo ha instat a 'mantindre l'estabilitat' en el Govern valencià i a actuar amb 'serietat i rigor'. Ho ha dit després de les exigències avançades per Vox.

AIReF: la quitació de deute no compensa l’infrafinançament de la Comunitat Valenciana i Murcia

AIReF sosté que el repartiment de la quitació de deute no compensa l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana i Murcia. La mesura reduïx interessos i avança el compliment legal, però no evita que seguisquen amb dèficit ni que necessiten finançament extraordinari.

Paiporta aprova una moratòria de dos anys per a convertir locals en vivendes en planta baixa

El ple municipal va aprovar una moratòria de dos anys que suspén llicències i declaracions responsables per a convertir locals de planta baixa en vivendes i allotjaments. La decisió busca reduir el risc d'inundacions i revisar el PGOU; va tirar avant amb PSOE, Compromís i PP, amb el vot en contra de Vox.

Pilar Bernabé tampoc acudirà a la comissió d’investigació de la DANA de Les Corts

La delegada del Govern no acudirà a la comissió sobre la DANA en Les Corts en considerar que els membres de l'Executiu rendixen comptes davant Congrés i Senat. Critica a Mazón i al PP.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis al síndic del PP en Les Corts i a l’amo del Ventorro

La instructora de Catarroja ha acordat cridar a declarar a Juanfran Pérez Llorca, al propietari del restaurant on va menjar Carlos Mazón el dia de la DANA i a cinc càrrecs de l'equip del president. Les testificals busquen aclarir crides i el procés de decisions del Cecopi del 29 d'octubre de 2024.