Creen una mascareta intel·ligent que detecta als asimptomàtics amb Covid-19

 

Social Mask és un nou model de mascareta transparent que a demés incorpora múltiples funcions intel·ligents, com l’anàlisi de l’aire per a detectar patògens com el Covid-19 i a persones asimptomàtiques, mesurar la temperatura de l’usuari i avisar als possibles contactes de risc.

 

És obra de l’enginyer romanés Burzo Ciprian, i la idea li ha fet mereixedor del guardó del certamen Pandemic ResponseCoLab de l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) en un desafiament que proposava reinventar les mascaretes, com explica l’autor en la web Behance.

 

La mascareta Social Mask està fabricada amb materials plàstics creats a través de la impressió 3D i en la part frontal consta d’un dispositiu modular compost per un biosensor, un sensor Bluetooth i un ventilador d’aire. Per part seua, en el lateral es troba un filtre d’aire per a una millor ventilació, un sensor de temperatura i una pantalla petita led per a mostrar la temperatura corporal de l’usuari.

 

Analitzen les partícules de l’aire

Segons ha explicat el seu creador, la mascareta i els seus biosensors són capaces d’analitzar les partícules de l’aire per a detectar a persones asimptomàtiques contagiades de Covid-19. L’ús d’un sensor Bluetooth permet que el dispositiu intel·ligent es connecte amb el telèfon mòbil, des del que l’usuari pot conéixer a través d’una aplicació la seua temperatura corporal i l’anàlisi de les partícules de l’aire en respirar.

 

En cas de detectar indicadors de contagi, com a partícules patògenes en l’aire com un increment de la febre, l’aplicació avisa a l’usuari que es pose en un contacte amb un metge i expressa a través d’un percentatge les possibilitats que estiga contagiat de coronavirus.

 

A demés, Social Mask presenta un funcionament semblant al d’aplicacions de rastreig de contactes pròxims com a Radar Covid, ja que pot detectar altres mascaretes a una distància de fins a 300 metres i si els seus usuaris tenen febre o no, i informar les persones en cas de contacte de risc.

Últimes notícies

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.