Mastodon
22.8 C
València
Diumenge, 7 setembre, 2025

Suïssa legalitza l’ús d’una càpsula que permet el suïcidi assistit de manera indolora

 

El debat de la legalització de l’eutanàsia continua fent parlar en molts països del planeta. Mentre alguns com Espanya ho van aprovar en aquesta legislatura, hi ha altres països que no sols donen el seu vistiplau, sinó que a més posen dispositius d’última tecnologia a la disposició dels pacients per a fer més curt el final de la seua vida.

Això mateix ha ocorregut a Suïssa, on s’ha donat el vistiplau a l’ús d’una màquina summament peculiar. Es tracta d’una càpsula, amb disseny futurista inclòs, que és d’utilitat per al suïcidi assistit d’una forma indolora i permet als pacients morir de manera indolora, sense tot just notar els efectes de la malaltia que patisquen i apagant-se ràpidament.

La màquina serveix perquè una persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte. L’oxigen disminueix fins que la persona que morirà perd la vida, sense que els seus òrgans el noten i únicament perdent la consciència abans de deixar de respirar.

 

 

Diferències entre eutanàsia i suïcidi assistit

 

L’eutanàsia està actualment legalitzada en molt pocs països del planeta, Espanya entre ells. El primer país a regular-la va ser Països Baixos, l’any 2001, seguit posteriorment per uns altres com Bèlgica, Colòmbia, Luxemburg, el Canadà, Nova Zelanda, i Austràlia en algunes de les seues regions, ja que en algunes parts del país està prohibida.

L’eutanàsia implica que la persona perd la vida gràcies a una altra que intervé en la seua mort perquè així li ho ha demanat, mentre el suïcidi assistit, com és el cas d’aquesta màquina, anomenada Sarco, consisteix en la proporció d’un instrument com és la pròpia càpsula, perquè la persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte sense la intervenció de ningú.

Comunament, tots dos termes són confosos, però no tenen res a veure. Cert és que l’eutanàsia és més nomenada a nivell nacional i internacional, davant la sol·licitud que fan moltes persones ja greument malaltes per a posar fi a la seua vida, i que, en alguns casos, ha succeït de manera dràstica per la tardança a tramitar-se aquestes sol·licituds.

Últimes notícies

Desmantellat un laboratori clandestí a Manises que fabricava pastilles per a la disfunció erèctil

La Policia Nacional va desmantellar a Manises un laboratori clandestí de pastilles per a la disfunció erèctil i va detindre a dos hòmens. Es van intervindre 1.700 g de substància i 41 g de cocaïna.

Cel nuvolós i màximes en ascens, amb tempestes aïllades en el sud de València este diumenge

Domingo amb intervals nuvolosos i pujada de les màximes en la Comunitat Valenciana. Baixa probabilitat de ruixats, amb opció de tempesta en el sud de València.

El Roig Arena obri les seues portes amb un gran homenatge a Nino Bravo

El nou recinte multiusos de València s'estrena amb 'Bravo, Nino', un concert coral amb orquestra i innovador ús d'holograma, i plena quasi 20.000 butaques. El projecte serà seu del València Basket i aspira a superar el milió d'assistents en el seu primer any.

El Roig Arena s’estrena amb un gran homenatge a Nino Bravo

El nou recinte de València va obrir amb un concert coral que va repassar els himnes de Nino Bravo davant 20.000 persones. Inversió de 400 milions i previsió de més d'un milió d'assistents el primer any.

Selfies en la façana i elogis al disseny i al so en l’obertura del Roig Arena

El nou recinte multiusos s'estrena a València amb un homenatge a Nino Bravo, entrades esgotades i aplaudiments al disseny futurista i a la qualitat del so.

Patxi López acusa el PP de convertir els seus discursos en insults i brega

El portaveu del PSOE en el Congrés acusa el PP de copiar el marc de Vox en posar la immigració en el centre i associar-la amb la delinqüència. Assenyala a Feijóo i Ayuso per alimentar la crispació sense aportar propostes.

Obertura del Roig Arena: selfies en la façana i elogis a la seua estètica i acústica

Centenars de persones es van fotografiar davant la façana del nou recinte multiusos de València, que va debutar amb un homenatge a Nino Bravo i aplaudiments a la seua acústica. El pavelló, finançat amb 400 milions, va esgotar entrades i apunta a marcar l'agenda cultural i esportiva de la ciutat.

Descobrixen capeges il·legals després del tall de l’AP-7 per la fugida d’una vaquilla a Alacant

L'AP-7 es va tancar 40 minuts a Alacant per una vaquilla escapada. En seguir el camió que la transportava, la Policia Local va destapar una capeja sense llicència en una finca.