Mastodon
22.8 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

L’aplicació ‘Radar COVID’ ja està plenament operativa en tot el territori valencià

 

L’aplicació mòbil Radar COVID, que ajuda en el rastreig i detecció de persones contagiades per coronavirus, ja està plenament operativa en el territori valencià després de què la Conselleria de Sanitat haja completat la integració d’esta ‘app’ per a ajudar a evitar la propagació de la Covid-19.

 

Radar COVID usa tecnologia bluetooth de baix consum i funciona de manera completament anònima; una volta instal·lada en el telèfon mòbil, permet comunicar, sempre preservant la privacitat, els diagnòstics positius i el possible contacte mantingut amb una persona infectada, segons informa la Generalitat.

 

La Conselleria ha fet un sistema de generació de codis perquè els qui donen positiu en un test de coronavirus i tinguen descarregada l’aplicació en el seu mòbil puguen informar, de manera anònima, a la resta de persones amb les que hagen estat en contacte i que també siguen usuàries d’esta ‘app’.

 

Els pasos a seguir si eres positiu

El ciutadà que haja rebut una notificació per un professional sanitari d’un resultat positiu per a la PCR podrà obtindre el codi de 12 dígits de confirmació accedint a la web que s’ha habilitat en la pàgina de la Conselleria de Sanitat.

 

En esta pàgina haurà d’identificar-se introduint el número de SIP, la data de naixement i la data d’emissió de la targeta SIP, i indicarà si té l’aplicació Radar COVID instal·lada.

 

Després de comprovar que les dades d’identificació són vàlides, haurà de verificar el telèfon a on rebre el SMS amb el codi i el sistema comprovarà la data i el resultat de l’última prova diagnòstica de COVID-19 feta al pacient. Si el resultat de la prova és positiu, el sistema li adjudicarà al pacient un codi de confirmació. El codi el visualitzarà en pantalla i també el rebrà per SMS en el telèfon indicat.

 

Segons la Generalitat, s’han pres les mesures per a garantir que una persona només puga obtindre un codi per a una prova PCR positiva i un codi no puga reutilitzar-se.

 

Els pasos a seguir si has tingut contacte

Per part seua, els contactes de la persona infectada reben una alerta en el telèfon mòbil que els notifica que han estat prop d’algú que ha donat positiu en una prova PCR. La comunicació es completa amb l’advertiment que ha d’extremar les mesures preventives i vigilar si desenvolupa símptomes en els següents deu dies. En cas de presentar tos, febre o dificultat respiratòria, ha de sol·licitar cita a través de l’aplicació GVA Coronavirus o en la web.

 

A demés de garantir la privacitat de les persones usuàries, esta ‘app’ és segura, remarquen des del Govern valencià, que recorda que Radar COVID està disponible tant per a Android en Google Play com per a iPhone en l’APP STORE.

Últimes notícies

Acció Cultural demana a la jutgessa els vídeos del Cecopi gravats per la Generalitat

L'acusació popular sol·licita que l'Agència Valenciana de Seguretat i Emergències entregue les gravacions realitzades dins de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. La petició es recolza en un vídeo emés per rTVE on s'aprecia a un càmera amb jupetí d'Emergències i arriba després del requeriment de la jutgessa a rTVE i l'absència d'actes oficials.

El Barcelona torna a arrasar: Corberán encaixa un altre 6-0 i un 18-1 acumulat

El València va caure 6-0 en el Johan Cruyff i engrandix un patró que ja suma 18-1 en tres xocs davant el Barcelona de Flic. Corberán assumix errors i busca reacció.

Desarticulen un laboratori de cocaïna i dos punts de venda a Silla i Picassent

La Guàrdia Civil desmantella un laboratori d'adulteració de cocaïna i dos punts de venda a Silla i Picassent. Hi ha set detinguts i es confisquen 1.900 grams, 4.000 euros i un vehicle.

La Fiscalia demana 2 anys i mig de presó per a un camioner per quedar-se amb 12,5 tones de xocolate

Un camioner serà jutjat acusat de desviar 12.500 quilos de xocolates valorats en més de 113.000 euros quan els traslladava de Saragossa a Elx. La Fiscalia demana 2,5 anys de presó per a ell i 18 mesos per al comprador per receptació.

Mor un vianant atropellat de matinada en la carretera de l’aeroport d’Alacant

Un home va morir després de ser atropellat sobre les 00.30 en la carretera de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández. Els equips del SAMU i del SVB sol van poder certificar la defunció.

Detingut per comprar un cotxe amb un préstec a nom alié després d’obrir sis comptes bancaris

Un home de 43 anys ha sigut arrestat per adquirir un cotxe amb un préstec de 27.900 euros a nom d'una altra persona després d'obrir-li sis comptes. Se li vincula amb estafes i usurpacions d'identitat a Alacant, Barcelona, Madrid i Sevilla.

K-pop a Espanya: claus per a entendre un fenomen que no deixa de créixer

L'ona coreana es consolida a Espanya amb concerts, festivals i una comunitat jove que balla al carrer. Dates, formats i per què enganxa.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló a la vesprada i pugen les màximes a València

Baixa probabilitat de ruixats localment forts amb tempesta a l'interior nord de Castelló a la vesprada. Les màximes repunten a l'interior de València; el dimarts hi haurà intervals i ruixats aïllats.