Els microbiòlegs creuen que no s’està comptant «prou» amb ells

 

Els microbiòlegs, essencials per al control de la pandèmia perquè fan les proves de detecció i són els qui millor saben interpretarles, consideren que en Espanya no s’ha comptat amb ells «prou» durant esta crisi i creuen que les polítiques de salut pública haurien de tindre sempre en compte la seua opinió.

 

D’eixa manera ho assegura en una entrevista amb EFE el catedràtic de Microbiologia de la Universitat de València (UV) David Navarro, qui creu que en esta segona onada de casos un dels «problemes seriosos» és que molts dels aïllaments «no són efectius».

 

Falta de cas als microbiòlegs

Segons Navarro, és «evident» que els microbiòlegs s’han hagut d’adaptar a la pressió assistencial provocada pel Covid-19 i el seu treball s’ha incrementat exponencialment, però considera que el cas que se’ls ha fet «ha sigut molt desigual en les diferents comunitats autònomes».

 

«Amb caràcter general, en el territori valencià se’ns ha escoltat bastant, potser més que en altres comunitats», indica Navarro, que afirma tindre la sensació que en esta crisi sanitària s’ha comptat més amb epidemiòlegs i especialistes en salut pública «i molt menys amb microbiòlegs».

 

«Des de la Societat Espanyola de Microbiologia Clínica tenim la sensació que no s’ha comptat prou amb nosaltres des de l’estat espanyol, i en particular des del Ministeri», assenyala el cap de Servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València.

 

Possibles causes de l’augment de casos

El gradual increment de positius del Covid-19 després de finalitzar el passat 21 de juny l’estat d’alarma podria haver-se al fet que el rastreig de casos no funciona de manera òptima, al fet que està fallant l’aïllament eficaç de les persones i no es respecta el distanciament físic o a la saturació de l’Atenció Primària.

 

Segons David Navarro, «el que segur que no està anant bé és l’aïllament eficaç de les persones» i mesures com el distanciament físic entre elles. Preguntat per si haurien d’implementar-se mesures més restrictives per a frenar l’avanç de casos, afirma, després de recordar que no és epidemiòleg i que té la seua opinió però no és expert, que hi ha una sèrie de paràmetres que dicten si hi ha o no que confinar.

 

No obstant això, afig que ací «intervenen altres coses, com a factors econòmics o sociopolítics» però no creu «que es vaja a tancar com es va fer al març», i afig: «Possiblement anirem tancant coses, però mentres es puga aguantar, la gent no tancarà».

Últimes notícies

El PP insta Bernabé a centrar-se en els problemes dels valencians més enllà de tornar a classe

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha instat la delegada del Govern, Pilar Bernabé, a prioritzar la gestió de col·lapses en la Seguretat Social i el carnet de conduir, més enllà de reprendre els seus estudis universitaris.

Pastor dona per tancada la gestió de la DANA de 2024 i acusa l’esquerra de fer-ne espectacle

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, defensa que la gestió de la DANA de 2024 a la Comunitat Valenciana ja està aclarida i critica l’esquerra per forçar una nova compareixença de Carlos Mazón al Congrés, que atribuíx a un suposat afany de muntar un espectacle polític.

Un excap de la CHJ alerta de falta de personal per vigilar els rius en la DANA

L’excap del servici de Policia d’Aigües de la CHJ ha declarat al jutjat de Catarroja que la vigilància dels rius és molt deficient per falta de personal i que el dia de la DANA només es van fer gestions ordinàries.

Consum eleva un 10 % les seues donacions d’aliments fins a 5.920 tones

La cooperativa Consum ha augmentat un 10 % les donacions d’aliments amb el Programa Profit entre febrer i agost de 2026, fins a 5.920 tones, i ha arribat a més de 59.200 persones vulnerables.

L’Elx arriba al paró en descens però reforçat i amb el Martínez Valero en obres

L’Elx ha arribat al primer paró de LaLiga en zona de descens però amb moral renovada després de guanyar a l’Espanyol i amb el Martínez Valero en plena ressembra de la gespa aprofitant les tres setmanes sense partit com a local.

Pikachu astronauta arribarà al Museu de les Ciències amb un joc especial de Pokémon GO i l’ESA

Els visitants del Museu de les Ciències de València podran gaudir d’una experiència especial de Pokémon GO amb Pikachu astronauta, en una iniciativa impulsada per l’Agència Espacial Europea.

El Levante de Luís Castro iguala la seua pitjor ratxa sense guanyar

El Levante ha encadenat tres partits seguits sense véncer per segona vegada amb Luís Castro a la banqueta, igualant quasi la seua pitjor ratxa des de 2025.

Les víctimes de la DANA a València exigixen presó per a Mazón davant del Congrés

Tres associacions de víctimes i afectats per la DANA que va assolar València han exigit davant del Congrés presó per a l’expresident Carlos Mazón, a qui acusen de negligència en la gestió de l’emergència.