Anuncios

Arriba el canvi brusc de temperatures el primer cap de setmana de tardor

Imatge d'una posta de sol rogenca

El vent i la baixada de temperatures seran protagonistes este cap de setmana | Arxiu

 

El temps viurà un canvi important este primer cap de setmana oficial de la tardor. L’arribada d’una massa d’aire clarament més fred farà baixar clarament les temperatures a tot el territori, amb un descens d’entre 4 i 8 graus a la majoria de comarques.

 

Anuncios

Una refrescada que ens aportarà valors més normals per l’època amb vent localment fort del nord-oest i sol en conjunt. Este mal temps d’origen polar provocarà un descens encara més brusc al nord de la península.

 

Baixada clara dels termòmetres

Pel que fa al canvi més important, les temperatures baixaran de cara al divendres, amb un descens que pot arribar a ser d’entre 4 i 8 graus en comparació als dies anteriors. La baixada més clara es viurà a l’interior, especialment en les comarques de Castelló. La majoria de màximes es mouran entre els 20º i 25º, però quedaran per baix en zones elevades i de l’interior nord.

 

Este ambient es mantindrà de cara al cap de setmana, quan tindrem també un marcat descens de les temperatures nocturnes, ja que les mínimes quedaran per baix dels 20º en conjunt, inclús rondant els 10º a zones interiors. Com es pot vore, la tardor arribarà de colp, i la basca desapareixerà de la costa.

 

Mapa de previsió a València el 25 de setembre del 2020

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Vent fort i sense pluges a la vista

El vent també serà notícia, especialment el divendres, bufant de component nord-oest amb ràfegues localment fortes, especialment en zones elevades i en Castelló.

 

Es poden registrar entre 40 i 70 km/h, localment més fortes a les zones clàssicament més a l’interior del territori, especialment Castelló, a on se superaran els 80 km/h. Al llarg del cap de setmana, esta situació aniria millorant. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet)alertes activades en eixe sentit:

 

Mapa d'alertes per fortes ventades el 25 de setembre del 2020

Mapa d’alertes per fort vent este divendres | Aemet

 

Si ens fixem en l’estat cel, el sol dominarà en el conjunt del territori, amb només el permís d’alguns intervals de núvols passatgers, en molts casos a causa del mateix vent. No s’esperen pluges, mentres que el temps es mantindrà força sec de cara a la següent setmana, al mateix temps que tornaran a pujar les temperatures.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Marcelino explica el seu adeu al Vila-real: diferències en el contracte i agraïment total

Marcelino García Toral confirma que no renova amb el Vila-real per divergències en la duració del contracte, però recalca la cordialitat i l'agraïment mutu després d'una etapa que considera exitosa.

Els tres alts funcionaris citats pel cas de les vivendes dels Naus no acudixen a declarar

Tres alts funcionaris de l'Ajuntament d'Alacant citats com a testimonis per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus no s'han presentat a declarar, mentres quatre tècnics autonòmics sí han comparegut i han confirmat que va haver-hi expedients que degueren decaure.

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.
Anuncios