Mastodon
24.9 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Els únics treballadors que no faran quarantena en Espanya si complixen un requisit

 

Els contactes de persones que han donat positiu de Covid-19 que fagen activitats considerades essencials (el personal sanitari, sociosanitari, personal de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o personal de centres educatius) no hauran de fer quarantena si tenen una PCR negativa.

 

Fins ara, tot aquell que haguera estat amb un positiu de coronavirus havia d’estar 14 dies aïllat en casa encara que la seua prova PCR haguera eixit negativa. Ara, es deixen arrere els falsos negatius i es confia en la veracitat de les proves i la feina essencials d’estos treballadors.

 

S’haurà de fer una autovigilància dels símptomes

El Ministeri de Sanitat ha publicat esta decisió dins de l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19. Assenyala que estes persones no han de fer la quarantena sempre que hagen mantingut les mesures recomanades en cada cas per a previndre la transmissió, i després d’una valoració pel servici de prevenció de riscos laborals, podran continuar amb la seua activitat laboral després de l’obtenció d’un resultat negatiu de PCR.

 

Això sí, es recomana fer una autovigilància estreta de l’aparició de símptomes, una observança màxima de les mesures de prevenció de la infecció i establint-se un seguiment actiu.

 

Mesura ben acollida en el Consell General de Dentistes

Esta mesura ha tingut diferents opinions, però ha estat acollida de manera satisfactòria, entre d’altres, pel Consell General de Dentistes, que ha assegurat que permetrà que els dentistes puguen seguir desenvolupant la seua activitat professional, evitant el tancament de moltes clíniques i les pèrdues econòmiques derivades d’esta.

 

Igualment, diuen que la població podrà seguir acudint a la seua clínica dental sense haver de retardar els seus tractaments, el que podria derivar en el desenvolupament futur de patologies més greus.

 

Óscar Castro Regne, president del Consell General de Dentistes, ha assegurat que el sector dels dentistes està més que preparat per a treballar al costat del virus sense ser un focus de contagi. «Confiem plenament en l’ètica i responsabilitat de tots els dentistes, d’esta forma ho han demostrat des de començaments d’esta crisi sanitària, seguint estrictament tots els protocols de seguretat que hem elaborat des de l’Organització Col·legial, amb l’objectiu de protegir els nostres pacients i al personal de la clínica dental de possibles contagis».

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.