Anuncios

L’Ajuntament d’Alacant prohibix el bany en la ‘platja’ de Sant Gabriel

 

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que prohibirà el bany en l’arenal de Sant Gabriel, després de rebre una demanda de l’associació de veïns José María Mena. Segons informa el consistori en un comunicat, l’associació demana que, si no és considerat com una platja, es tanque al bany davant la sospita d’abocaments.

 

Els responsables i tècnics municipals, una volta analitzat l’escrit, han determinat el seu tancament per seguretat jurídica. Per a prendre la decisió, s’ha tingut en compte que l’arenal presenta problemes d’accessibilitat per a la neteja periòdica i de seguretat, ja que no compta amb elements de senyalització o vigilància.

Anuncios

 

El regidor de Medi Ambient i portaveu adjunt de l’equip de Govern municipal, Manuel Villar, ha descartat que el tancament es dega a la qualitat de les aigües, que són controlades per la Conselleria. Villar a afirmat que «l’Ajuntament no accepta l’existència d’abocaments, és mes, la qualitat de l’aigua té tots els paràmetres aptes i les anàlisis que es fan ho demostren». 

 

A pesar d’això, Villar ha destacat que la presentació de la demanda ha fet que s’acorde el tancament de la zona en ser incompatible el bany sense la seua catalogació com a platja. «Ens hem vist forçats a tancar la zona de bany ja que esta falta de servicis i infraestructures en la zona evidencia que no és una zona apta per al bany i d’esta manera s’ha indicat amb cartelleria», ha afegit l’edil.

 

En l’Ordenança Municipal de Platges i Cales del terme municipal d’Alacant, publicada el 30 d’octubre de 2008, no figura en Sant Gabriel cap espai contemplat com a platja o cala. A pesar d’això, l’Ajuntament, ateses les demandes del barri, va dotar a la zona costanera d’una passarel·la de fusta, papereres i palmeres. Però, en no constituir-se com a platja, no compta en temporada estival amb els servicis, equipaments i infraestructures que han de tindre els espais del Domini Públic Marítim Terrestre considerats com el servici de salvament i socorrisme, farmacioles, banderes per a senyalitzar l’estat de la mar, presència policial, llavapeus, lavabos, passarel·les d’accés d’entrada i eixida a l’arenal, servicis d’ombrel·les i gandules i altres servicis de temporada, com un que especifique el manteniment i neteja d’estes infraestructures.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.
Anuncios