València reforçarà el control de les mesures del Covid-19 en Benimaclet, Jesús-Patraix i la Saïdia

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha anunciat que l’Ajuntament de València, a través de la delegació de Protecció Ciutadana, continuarà la línia de treball de reforçar les mesures de control sobre el Covid-19 en diferents zones de la ciutat. En concret, es tracta de Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix  a demés, de la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap.

 

Elisa Valía ha explicat que a través de la ferramenta feta en col·laboració amb Global Omnium i el CSIC, «cada setmana es prenen tres mostres en diferents zones de la ciutat per a analitzar l’evolució dels rastres». D’esta manera, ha indicat que «si bé la setmana passada es va detectar un increment en Benimàmet i Castellar, les últimes mostres indiquen que els dos pobles de València ja han reduït la presència de coronavirus en les aigües residuals».

 

«Gràcies a esta ferramenta l’Ajuntament de València pot anticipar-se a l’aparició de brots i actuar de manera preventiva en les zones a on s’aprecie una tendència a l’alça», ha assenyalat Valía, qui ha assegurat que «permet localitzar un focus ràpidament». Segons ha explicat estes dades s’analitzen en la Comissió del Segiment municipal per a «prendre decisions de manera transversal, amb totes les àrees de govern».

 

Més mesures de control

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha informat que es reforçarà tant la presència d’agents de la Policia Local com de Protecció Civil en Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix i en la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap per tal de «vigilar el compliment de les mesures de seguretat com són la distància social i l’ús de les mascaretes».

 

Cano ha puntualitzat que els agents sancionaran si observen incompliments de les normes però ha posat l’accent en que la intenció de la Delegació de Protecció Ciutadana és «informar a la ciutadania per a que siga responsable i no baixe la guàrdia davant del virus». «No podem relaxar-nos perquè com mostren els resultats la presència del virus és real i hem de mantindre totes les mesures de seguretat», ha conclós Cano.

Últimes notícies

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.

El PPCV acusa Diana Morant de deixar sense finançament extra les universitats valencianes

El PPCV assegura que el Ministeri de Diana Morant no ha consignat fons estatals per a cobrir el sobrecost de la LOSU ni el compromís del 1 % del PIB, fet que, segons el partit, agreuja la infrafinançació de les cinc universitats públiques valencianes.
FILMOTECA D'ESTIU