35 menors aïllats en un campament de Sòria després de la mort del seu coordinador valencià amb coronavirus

 

35 menors que participen en un campament d’handbol en Sòria i cinc monitors es troben aïllats després de què el seu coordinador valencià, Claudio Gómez Navarro, directiu de la Reial Federació Espanyola d’Handbol (RFEB), fora trobat ahir mort prop d’un riu i haja donat positiu en coronarivus en fer-li l’autòpsia.

 

Segons ha informat l’alcalde de Sòria, Carlos Martínez, de moment no es tracta d’un brot com a tal i s’han activat tots els protocols en este campament, que s’ha suspés; els menors estan sent sotmesos a les proves del Covid-19, cosa que també ha confirmat el vicepresident de la Junta, Francisco Igea.

 

Claudio Gómez, també gerent de l’Associació de Jugadors d’Handbol, va ser trobat mort este dijous cap a les 11 del matí en els voltants del riu Golmayo, a l’altura del viaducte d’entrada de l’estació ferroviària de Sòria.

 

En fer-li l’autòpsia, s’ha descobert que tenia el coronavirus, pel que la Junta de Castella i Lleó està fent proves PCR a tots els participants del campus i els resultats es coneixeran en les pròximes hores.

 

L’alcalde de Sòria ha confirmat que s’han posat en contacte amb les autoritats sanitàries i a la disposició de les mateixes per a que es faça el rastreig de contactes i l’avaluació als treballadors de la instal·lació per si hagueren tingut contacte directe amb el positiu, ha explicat.

 

Martínez ha destacat que a demés s’ha reforçat la neteja i desinfecció de la pista polideportiva del Sant Andrés, a on s’estava fent el campament d’handbol.

 

L’alcalde ha apuntat que este positiu no es pot considerar brot, però «estem en mans de les autoritats sanitàries», ha afegit.

 

El campament portava dos dies en marxa en les instal·lacions deportives de Sant Andrés i combinava activitats relacionades amb este deport i altres lúdiques.

 

Gerent de l’AJBM durant més de dos dècades, Gómez va ser jugador i va exercir una destacada carrera com a porter en clubs com l’Atlètic de Madrid, Conquense i Handbol Ciudad Real, a demés d’internacional júnior i absolut.

Últimes notícies

Una dona de 21 anys ferida greu en bolcar un cotxe entre Torrent i Picassent

Una dona de 21 anys ha resultat ferida per politraumatisme i una altra de 19 anys amb contusions en un accident entre dos vehicles a la carretera de Torrent a Picassent, on un dels cotxes ha bolcat lateralment. Els bombers han hagut d’excarcerar una de les ocupants, mentre que l’altra ha pogut eixir del vehicle pel seu propi peu.

Aemet manté els llindars dels avisos taronja i roig en la Mediterrània

Aemet confirma que els avisos taronja i roig continuaran amb els mateixos llindars a la Mediterrània, on la pluja intensa és més habitual, i descarta canvis immediats en el sistema Meteoalerta.

La jutgessa de la DANA rebutja el careo entre Mascarell i l’exalcaldessa de Xiva

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha denegat el careo entre el diputat provincial Avelino Mascarell i l’exalcaldessa de Xiva, Amparo Fort, en considerar que no hi ha contradicció entre els seus testimonis i que la diligència és excepcional.

Un ull gegant en l’Hemisfèric de València per a defensar 11 activistes de Greenpeace

Greenpeace ha desplegat un ull gegant en l’Hemisfèric de València amb el missatge ‘El món està observant’ per a donar suport als 11 activistes que afronten fins a cinc anys de presó per una acció contra un buc gaser en el port de Sagunt en 2021.

Mazón esgrime que cinc jutges del TSJCV l’han exonerat per la DANA

Carlos Mazón ha apel·lat en el Congrés a cinc resolucions del TSJCV que, segons ha remarcat, han descartat la seua responsabilitat en la DANA del 29 d’octubre de 2024, en una compareixença tensa marcada per les crítiques de l’oposició i les protestes de les víctimes a les portes de la Cambra.

Morán defensa que renovar els mapes de zones inundables després de la DANA és un procés lent i complex

El secretari d’Estat de Medi Ambient, Hugo Morán, ha explicat al Senat que la revisió dels mapes de zones inundables després de la DANA de València exigix, com a mínim, dos anys de tràmits per la seua complexitat i pels interessos afectats, i ha defensat l’actuació del Govern i dels organismes tècnics.

Sis de cada deu adults volen oposicions més pràctiques i menys memorístiques

Un estudi d’Adams i IO Investigació mostra que la majoria d’adults veuen les oposicions com la millor via cap a un treball estable, però reclamen més proves pràctiques, menys memòria i una modernització del model actual.

Morant insta Feijóo a llevar-li l’acta de diputat a Mazón per la gestió de la DANA

Diana Morant ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que faça deixar l’escó a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA de 2024 i l’ha acusat d’impunitat mentre les víctimes li reclamen presó. L’ex president ha defensat al Congrés que el TSJ de la Comunitat Valenciana l’ha exonerat, una afirmació que Morant qualifica de mentida.