14.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Oliva cancel·la les Falles 2020 per la crisi del coronavirus

Oliva

Imatge de la reunió celebrada este divendres amb les mesures de seguretat pertinents | Ajuntament d’Oliva

 

La Federació de Falles d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), els representants de les set comissions falleres de la ciutat han decidit suspendre les Falles 2020 per la crisi sanitària provocada per la COVID-19. L’acord s’ha pres en l’assemblea extraordinària celebrada este divendres en la Casa de la Festa amb l’assistència de la regidora de Festes de l’Ajuntament d’Oliva, Yolanda Navarro.

 

Per unanimitat, s’ha acordat la necessitat de suspendre les Falles i posposar-les al mes de març de 2021, per a garantir la seguretat de tots els participants i veïns. Es tracta d’una decisió complicada pels sentiments fallers, els agents implicats i el motor econòmic que comporta la festa, però alhora responsable amb les directrius que marquen les autoritats sanitàries. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La regidora de Festes, Yolanda Ramos, ha assenyalat que la decisió ha sigut consensuada per les set comissions, Federació de Falles i ajuntament. «Som conscients de què les falleres majors i tots els càrrecs festers mereixen unes falles dignes, però hem de ser conscients de què, en estes circumstàncies, cal avantposar la salut. Per este motiu, l’Ajuntament d’Oliva treballarà per tal de reactivar la festa i celebrar la setmana fallera amb plenes garanties».

 

Pròximament, la Federació de Falles establirà un nou calendari i s’aniran concretant amb detall totes les circumstàncies que impliquen la cancel·lació de la festa.

Últimes notícies

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.

El València encadena Lligues amb més derrotes que victòries des de 2020

Des de la temporada 2019-20 el València no tanca una Lliga amb més triomfs que caigudes. El repàs per campanyes i entrenadors confirma una tendència sostinguda.

Un llibre per a parlar sense por del porno amb els més jóvens i desmuntar les seues mentides

El professor Enric Senabre publica una obra per a preadolescents que convida a tractar el porno sense tabús, entendre la seua ficció i demanar ajuda adulta. Inclou reflexions per capítols i una guia per a famílies i docents.

Indonèsia va reprendre la busca d’un espanyol i tres menors després d’un naufragi

Els equips de rescat van reprendre la busca d'un espanyol i tres dels seus fills després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en Padar. L'operació se centra en localitzar el casc per a enviar bussos malgrat els corrents i el mal temps.