Mastodon
21.6 C
València
Dimecres, 3 setembre, 2025

La Diputació de Castelló celebra esta nit la gran festa de l’audiovisual provincial: 6 curts a la final i 2 gr

La Diputació de Castelló ho té tot preparat per a la gran festa de l’audiovisual provincial. Hui dijous a la nit, a l’Auditori de la capital de la Plana, es projectaran els sis curtmetratges finalistes de la novena edició de ‘Cortometrando’, el festival de curts de les comarques de Castelló. D’ells eixiran les dos millors peces audiovisuals produïdes a la província d’acord amb l’opinió del jurat constituït per a l’ocasió i del públic present a la sala.

- Advertisement -Telegram València Diari

Enguany, les càmeres i claquetes de ‘Cortometrando’ s’han desplegat pels termes d’Alcudia de Veo, Arañuel, la Vall d’Alba, Vistabella del Maestrat, Vallibona i Teresa. Les històries han estat ideades per Nerea Pavón, Eva Tabares, Carmen Ripollés y Paula Lorenzino, Quico Guerrero, Jacob Estupiná y Lluís Bernal.

La gala arrancarà a les 21 hores amb la presència del veïnat de les sis localitats. Les persones que ho desitgen podran accedir lliurement fins a completar l’aforament.

Com a novetat, enguany s’ha programat novetats per a dotar la cerimònia de l’audiovisual castellonenc de major vistositat i emoció. La diputada de l’àrea de Cultura, Ruth Sanz, ha destacat la inclusió dels guardons a millor interpretació masculina i femenina, a la millor fotografia i al millor so. “Continuem potenciant ‘Cortometrando’ com a plataforma on els nostres joves directors de cine es donen a conéixer mentre promocionem el potencial de l’interior provincial a través de la pantalla gran“.

Últimes notícies

Per un acord permanent pel valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre la necessitat d'un pacte arran de tot el que està sofrint la llengua valenciana, que afecten seriosament a la seua protecció i al seu ús

Mazón reivindica el seu respecte a Camps i obri l’inici de curs del PPCV a tots

Carlos Mazón va afirmar que, després de les injustícies que al seu juí ha rebut Francisco Camps, tot el que faça o diga mereix el seu respecte. Va remetre el debat intern a l'arrancada del curs del PPCV, el dia 12 a Benidorm, amb invitació sense exclusions.

Martínez Mus reunix els alcaldes i accelera el projecte de parcs inundables metropolitans

El Consell va presentar als municipis la xarxa de 18 sectors i una ciclovía anul·lar per a crear parcs inundables que mitiguen riuades i regeneren 1.500 hectàrees, amb més de 150 milions d'inversió.

Les obres del CEIP L’Almadrava avancen per a obrir en el curs 2026-2027

Educació preveu obrir el CEIP L'Almadrava en La Condomina en 2026-2027. El projecte, de 13,5 milions, inclou Infantil, Primària i gimnàs en una parcel·la de 12.268 m²

Juliol marca rècord: 1,5 milions de turistes internacionals deixen 2.225 milions en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana registra el seu millor juliol amb 1,49 milions de turistes internacionals i 2.225 milions de gasto. El gasto creix més que les arribades, reforçant la rendibilitat.

Mazón fixa el curs 2025-26 com el de la gratuïtat 0-3, la llibertat educativa, la convivència, l’FP i la salut mental

El president de la Generalitat situa com a eixos l'educació gratuïta de 0 a 3 anys, la llibertat d'elecció de llengua, el decret de convivència, l'FP i la salut mental. El Consell aspira a consolidar estes mesures durant el pròxim curs.

Aagesen alerta que el canvi climàtic ens xafa els talons i demana un pacte d’Estat

Aagesen advertix de la urgència climàtica i reclama un pacte d'Estat. Espanya podria transitar a un clima estepari en 2050 i agost va registrar 4,6 graus d'anomalia.

Aagesen urgix a un pacte d’Estat davant un canvi climàtic que ens xafa els talons

La ministra per a la Transició Ecològica advertix de l'acceleració de la crisi climàtica i reclama un acord que transcendisca legislatures per a respondre com a país.