21.6 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Quart mort per coronavirus en Itàlia

Un veí de la regió de Lombàrdia en Itàlia

Ja s’ha produït la tercera mort per coronavirus en Itàlia | EFE

Un home, de 84 anys, ingressat en l’hospital Joan XXII de Bèrgam, en Llombardia, nord d’Itàlia, és la quarta víctima per contagi de coronavirus, segons han anunciat les autoritats locals este dilluns. Este mateix diumenge, moria una dona italiana pel coronavirus en el nord d’Itàlia, a on es registren més de 150 contagis. Este fet ha portat a les autoritats a extremar les mesures per a evitar una major difusió i s’han suspés totes les manifestacions públiques i tancat escoles i universitats.

 

El regidor de benestar social de la regió de Llombardia, Giulio Gallera, ha comunicat en una roda de premsa que la tercera víctima és una dona anciana que es trobava des de fa temps hospitalitzada en el departament d’oncologia de l’hospital de Crema, en Cremona, i que havia donat positiu en el virus.

 

Esta tercera mort s’unix al de l’home de 78 anys de Vo’ Euganeo, a la província de Pàdua (Vènet) i al d’una dona de 77 anys que va estar en Codogno, però que va morir el passat 20 de febrer en sa casa per complicacions respiratòries, encara que va donar positiu en el virus en una prova feta després de la seua mort.

 

L’Executiu italià ha aprovat este dissabte un decret llei, que prohibix l’entrada i l’eixida dels vora 50.000 habitants de deu municipis de Llombardia i un del Vènet, considerats l’epicentre del brot infecciós.

 

Però el temor al fet que la difusió siga major ha portat a les regions de Piemont, Llombardia i Vènet a mesures extraordinàries durant, com a mínim, la pròxima setmana, pel que s’han suspés totes les fires, esdeveniments, com el carnestoltes de Venècia, manifestacions culturals i deportives i tancat museus, escoles i universitats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Gan Pampols deixa la postdana a València després de 347 dies en donar per complida la seua missió

El tinent general retirat Francisco José Gan Pampols es va 347 dies després d'assumir la vicepresidència de postdana. La seua eixida, anunciada al setembre, arriba amb el pla Endavant en marxa i després de polèmiques per sou i consultoria.

Camarero demana per humanitat que cesse la cacera contra Mazón: no tot val en política

La vicepresidenta en funcions, Susana Camarero, ha demanat 'humanitat' i la fi de la 'cacera política' contra Carlos Mazón després de la seua dimissió. Ha defés el full de ruta i ha apel·lat a Vox per a garantir una nova investidura.

Martínez Mus assumix la Vicepresidència Segona després de l’eixida de Gan Pampols

El conseller de Medi Ambient assumix des d'este dimarts la Vicepresidència Segona i la Conselleria per a la Recuperació Econòmica i Social. La reorganització arriba amb el Consell en funcions després de la dimissió de Carlos Mazón.

Víctimes de la dana de València porten el seu dolor al Congrés i exigixen justícia

La comissió d'investigació ha arrancat amb familiars com primers compareixents. Han reclamat justícia, depurar responsabilitats i memòria.

Compromís rebutja un nou ‘Mazón’ triat a Madrid i reclama que decidisquen els valencians en les urnes

Baldoví ha defés que els valencians han de triar al pròxim president o presidenta i no acceptar un relleu decidit per PP i Vox des de Madrid. Ha denunciat paràlisi institucional després de la dimissió de Mazón.

Vox nega negociacions amb el PP i es declara preparat per a eleccions en la Comunitat Valenciana

Vox va assegurar que, després de la dimissió de Carlos Mazón, no hi ha negociació, ni candidats ni propostes sobre la taula. El partit diu estar llest per a anar a les urnes.

El Govern demana eleccions en la Comunitat Valenciana i acusa el PP d’entregar el futur a Vox

La portaveu Pilar Alegría ha reclamat comicis després de la renúncia de Carlos Mazón i ha acusat a Feijóo d'optar per pactar amb Vox. L'Executiu defén que decidisca la ciutadania.

El PPCV defén treballar per damunt de personalismes i sigles en el relleu de Mazón

Laura Chuliá ha posat el focus en principis i valors comuns en el relleu de Carlos Mazón i ha garantit que el PP registrarà la seua candidatura dins del termini i en la forma corresponent. Ha defés que primer es definirà el perfil del futur president abans d'asseure's a negociar amb Vox i ha criticat a l'oposició per banalitzar la tragèdia de la dana.