Cancel·lada la multa a un conductor d’un patinet elèctric per falta de legislació en Alacant

Uns peus sobre un patinet elèctric

Un jutge cancel·la la multa a un conductor d’un patinet elèctric per falta de legislació | ValènciaDiari

Un jutge d’Alacant ha donat per cancel·lada una multa, de 60 euros, que la Policia Local de la ciutat li havia imposat al conductor d’un patinet elèctric per circular per una zona no destinada a tal ús, segons una sentència difosa pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la normativa que regula estos vehicles, encara no estava vigent quan es va produir la infracció, en abril de l’any passat, moment en el que encara no s’havia ni ha aprovat. En este sentit, el jutge considera nul·la la multa.

 

La Policia va multar a un advocat per haver infringit l’article 121.4 del Reglament General de Circulació que prohibix «circular amb un monopatí, patins o aparells similar per vies no destinades a eixe ús». Però el jutge considera que un patinet elèctric no és ni un monopatí ni uns patins i que «la menció als aparells similars deu ser acollida amb moltíssima cautela». «Si el legislador desitja incloure els mateixos, haurà de mencionar-los expressament i establir la legislació que considere convenient», afefix.

 

Va ser per eixe motiu que l’advocat va posar al·legacions a l’endemà de ser multat per la Policia Local, però l’Ajuntament d’Alacant les va desestimar. Per eixe motiu, l’advocat va decidir demandar al consistori per la via contenciosa-administrativa. Finalment, la Justícia li ha donat la raó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.