25.8 C
València
Dilluns, 9 juny, 2025

Li toca un premi de loteria 13 anys després de patir l’accident de metro de València

Una dona celebrant que li ha tocat la loteria

Alegria en Torrent, a on el sorteig de Reis va repartir 10 milions d’euros  | EFE

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El propietari d’un bar de Torrent, en la comarca de l’Horta (València), que dilluns passat va repartir entre una trentena de clients 400.000 euros del tercer premi del sorteig extraordinari de Reis, va ser un dels 47 ferits de l’accident de metro del 3 de juliol de 2006 en València, a on van morir 43 persones.

 

«Hi ha coses roïnes i bones en la vida», assegura el portugués José Carlos Teixeira, l’amo del bar ‘El Portu’, que afirma que una de les coses bones és repartir un número premiat (el 26.706), del que també s’ha vist agraciat amb 25.000 euros.

 

La roïna, explica, «va ser que el 3 de juliol del 2006» va tindre la «desgràcia de l’accident de metro» amb el descarrilament en les proximitats de l’estació de Jesús. Sobre este sinistre detalla que va eixir viu i no li va passar res, però se li ha quedat «tot gravat en el cap. No s’oblida això, tot el que va passar en eixe moment».

 

Recorda que van estar una hora i cinc minuts tancats en el metro accidentat. «Intentem eixir i era impossible, ni els martells ni res funcionava, el d’emergències tampoc» i assegura que tot allò «era un caos».

 

Quan buscava una eixida es va trobar amb una xiqueta atrapada entre els ferros, a la que va agarrar en braços. «Es va agarrar al meu coll i vaig arrancar la porta del conductor per a eixir per ací», conta, encara que no estava ni el conductor ni la revisora perquè «es veu que van eixir llançats», a causa de l’accident.

 

«Van ser uns moments molt crítics», recorda José Carlos Teixeira, que explica que ara es troba «bastant bé». «Però ho tinc al cap, no se’n va, els meus amics m’animen, tinc una xica i ara faré un viatge al meu país per a passar allí uns dies».

 

Respecte al premi del sorteig de Reis, explica que va ser la seua parella qui va avisar de què havien repartit el número premiat i, a partir d’ací, van començar a cridar «a tot el món i, amb l’alegria del moment, es va muntar la festa i el telèfon no parava de sonar».

 

«El premi s’ha repartit a gent que el necessitava de veritat» i que a ell li ha fet «un gran favor», assegura Teixeira: «D’esta forma pague el meu préstec i m’ha eixit bé perquè tinc quasi signat el traspàs del bar. Millor per a mi encara».

 

Segons indica, «portàvem ací un any i mig malament, tot molt ajustat» però amb este premi «ha arribat l’alegria» a tots els clients d’un bar situat en una localitat, Torrent, de la que procedien moltes de les víctimes d’aquella tragèdia ferroviària.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Videojocs en línia: un caldo de cultiu per a l’assetjament sexual i conductes tòxiques

Un estudi revela que el 20% dels jugadors en línia patixen assetjament sexual, afectant especialment dones, comunitat LGBTQIA+ i jugadors majors.

Carlos Mazón exposarà en Les Corts la seua gestió de la DANA i la Conferència de Presidents

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, compareixerà en Les Corts per a explicar la gestió de la DANA del 29 d'octubre i els resultats de l'última Conferència de Presidents a Barcelona.

35 Vespas Danyades per la DANA a València Troben Nova Llar a Valladolid

Una col·lecció de 35 motos clàssiques Vespa afectades per inundacions a València es traslladen a un museu a Valladolid. El projecte contempla una exposició i posterior restauració.

Aturs de taxis a València durant la nit de Sant Joan i tots els dissabtes de juliol per la política tarifària

La Federació del Taxi de València convoca aturs nocturns en protesta per la política tarifària. La vaga comença en la nit de Sant Joan i es repetirà tots els dissabtes de juliol.

Ciutadans col·laboren per a desencriptar carta del segle XVI dels Borgia i revelen secrets històrics

La col·laboració ciutadana va permetre desxifrar una carta encriptada del segle XVI vinculada a la família Borgia, revelant temes eclesiàstics i revolucions històriques.

Soledad Sevilla ingressa en la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Ferran reflexionant sobre l’art i la bellesa

La pintora Soledad Sevilla s'incorpora a la Reial Acadèmia de Sant Ferran amb un discurs que destaca l'art com a experiència estètica i el compromís amb la bellesa transformadora.

Compromís decidix el seu futur dins del grup parlamentari Sumar després de desacords interns

Compromís es reunix per a decidir si continua en el grup Sumar en el Congrés després de desacords sobre la comissió d'investigació de la dana d'octubre.

El català en Valéncia fomenta el castellà

El català a València és més que una llengua; és una part essencial de la nostra identitat. Coneix els desafiaments actuals.