20.3 C
València
Diumenge, 26 octubre, 2025

Sanitat deixarà de finançar un grup de medicaments contra l’artrosi

Farmàcia

Sanitat vol deixar de finançar un grup de medicaments per l’artrosi   | Unsplash

 

El Ministeri de Sanitat ha decidit deixar de finançar el grup de medicament Sysadoas que s’utilitzen per a l’artrosi i ha iniciat el procés per a excloure estos fàrmacs de la prestació del Sistema Nacional de Salut (SNS) perquè, segons fonts de la Sanitat, «fa anys que són qüestionats a causa de la seua baixa utilitat terapèutica»

 

En este sentit, l’evidència científica existent sobre el medicament «és de baixa qualitat» perquè es plantegen dubtes sobre la seua «eficàcia, seguretat i impacte econòmic» i, les mateixes fonts han afegit que les guies internacionals no els recomanen. Estos són els motius pels que Espanya ha decidit seguir els mateixos passos que França, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Eslovènia, Eslovàquia, Irlanda, Islàndia, Lituana, Noruega, Països Baixos i Malta i deixar de finançar els fàrmacs que, en alguns dels països esmentats, han sigut considerats com a suplements dietètics o medicaments sense prescripció mèdica.

 

Les dones seran les principals afectades

L’artrosi és la principal malaltia crònica que afecta a les dones, però existixen molt pocs tractaments, és per això, que l’Osteoarthritis Foundation Internacional (OAFI) assenyala que seran les principals afectades si es produix el no finançament d’este grup de fàrmacs.

 

Els Sysadoas són medicaments simptomàtics d’acció lenta que li donen els mínims efectes secundaris i el tractament que beneficia a pacients amb artrosis que ja estan prenent una altra medicació de forma paral·lela. Tots ells, especialment conroitín sulfat i la combinació CS + glucosamina (G) «han demostrat clínicament reduir el mal, la rigidesa, i tenen un bon perfil de seguretat en pacients amb artrosis de genoll i mà» assenyalen des d’OAFI.

 

No fomentar la seua prescripció

El president d’OAFi, el doctor Josep Vergés, també afectat per l’artrosi, demana al Ministeri de Sanitat que escolte «la veu de tots els pacients perquè més d’un milió patixen esta patologia i poden vore’s afectats sense tindre una altra alternativa terapèutica». Vergés defensa que estos medicaments «haurien de continuar sent accessibles perquè tenen bons resultats i pocs efectes secundaris en grups de pacients amb determinades característiques».

 

Per la seua part, des de Sanitat expliquen que totes les comunitats autònomes han realitzat «múltiples intervencions informatives» sobre estos medicaments per no fomentar la seua prescripció i, fins i tot, per traure-la als pacients a qui estaven prescrits. El País Basc, Navarra, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Extremadura, Múrcia, Madrid, Andalusia i la Rioja disposen d’indicadors específics de qualitat de prescripció on prescriure Sysadoas penalitza.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Gerard Moreno decidix a Mestalla en el seu partit 300 i el Vila-real s’imposa 0-2

El Vila-real va guanyar 0-2 a Mestalla amb un penal transformat per Gerard Moreno al caient del descans en el seu partit 300 i un gol de Santi Comesaña. El València va encadenar cinc jornades sense guanyar i va traure el cap al descens, amb protestes en la graderia.

Gerard Moreno celebra 300 partits amb el Vila-real amb gol i triomf a Mestalla

El davanter va aconseguir els 300 partits amb el Vila-real i el va celebrar amb un gol a Mestalla en un 0-2. Va destacar la paciència de l'equip i va defendre el penal després de la revisió del VAR.

Gerard Moreno guia el 0-2 del Vila-real a Mestalla en el seu partit 300

El Vila-real va véncer 0-2 a Mestalla amb un penal de Gerard Moreno al caient del descans en el seu partit 300 i una miqueta de Santi Comesaña. El València va malgastar les seues millors opcions i encadena cinc jornades sense guanyar.

0-2: Gerard i Comesaña donen la victòria al Vila-real a Mestalla

El Vila-real va véncer 0-2 a Mestalla: Gerard Moreno va marcar de penal en el 45' en el seu partit 300 i Santi Comesaña va fer el 0-2 en el 57. El València va perdonar en la primera part

Gerard Moreno va avançar al Vila-real de penal abans del descans a Mestalla (0-1)

Gerard Moreno va convertir un penal en el minut 45 en el seu partit 300 i va posar per davant al Vila-real a Mestalla. El València havia estret amb dos clares ocasions abans del descans.

Gerard Moreno avança al Vila-real de penal abans del descans (0-1)

Gerard Moreno va marcar de penal en el minut 45 per a posar el 0-1 a Mestalla, en el seu partit 300 amb el Vila-real. El València va fregar el gol en dos accions.

València i Vila-real homenatgen a Mestalla als afectats per la DANA en el seu primer aniversari

Mestalla va acollir un homenatge als afectats per la DANA i als qui van participar en la recuperació de la província, abans del derbi regional. Va haver-hi senyera, 22 xiquets de zones afectades, minut de silenci, himne i un vídeo de record.

Quevedo tanca el seu gira espanyola davant 18.000 fans en el Roig Arena de València

Quevedo ha clausurat l'etapa espanyola de la seua Bona nit Tour en el Roig Arena de València, amb 18.000 assistents i entrades esgotades. El tour seguix al novembre als Estats Units.