21.6 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Espectacular trasllat d’un far en Dinamarca per a salvar-lo del canvi climàtic

Imatge de l'expectació mediàtica pel trasllat del far

Imatge de l’expectació mediàtica pel trasllat del far | Twitter

 

Increïble operació pràcticament faraònica la que s’ha produït en Dinamarca per tal de salvar un far històric dels efectes del canvi climàtic i del calfament global. Es tracta del far de Rubjerg Knude, que les autoritats han decidit traslladar-lo més terra endins amb l’objectiu de salvar-lo de l’avanç de la mar, que cada volta puja més el seu nivell i està envaïnt la terra.

 

Els enginyers i les autoritats portaven un any i mig planificant esta operació que era pràcticament impossible, però finalment s’ha pogut dur a terme gràcies a la col·locació d’unes vies que han servit per a moure l’estructura com si fora un tren. El far es troba ara 70 metres més terra endins de a on se situava fins ara, salvant-lo d’esta manera els propers anys de l’avanç de l’aigua i també de la creixent duna desèrtica en la zona, que posaven en risc la seua integritat.

 

 

Gran expectació mediàtica

Este far és molt conegut i turístic en el país, rebent vora 250.000 visites anuals, cosa que ha fet que l’expectació mediàtica haja sigut màxima. A més, una operació tan complexa mai vista fins ara també ha captat a molts curiosos.

 

D’esta manera, centenars de persones han assistit a este trasllat, incloent nombrosos estudiants que han canviat les aules per esta experiència històrica. L’operació ha durat vora 7 hores per a moure les 700 tones i 23 metres d’altura de l’estructura i ha costat uns 670.000 euros.

 

 

Un far centenari molt apreciat

Construït en l’any 1899, este far no funciona des dels anys 60 i s’ha convertit en un símbol nacional i en una atracció turística. Actualment, es trobava tancat pel risc que comportava l’avanç de la terra i de la mar, tot i que fa temps havia tingut edificis al voltant amb jardins i cases senyorials que van acabar sent demolits.

 

Esta operació ha servit per a salvar l’ingrés del turisme que tenen les xicotetes poblacions del voltant, a més de per a allargar la vida d’este símbol. Entre les persones presents en el trasllat, estava Brigit Frederiksen, filla de l’últim vigilant del far, a on va viure entre els anys 1962 i 1968.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Vilaplana sosté que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

Maribel Vilaplana ha declarat que Carlos Mazón no sabia el que estava ocorrent durant la DANA del 29-O i que no va percebre pressa quan ho va acompanyar a l'aparcament sobre les 18.45.

‘Mazón dimissió’, del fang a la renúncia després d’un any de protestes

El crit 'Mazón dimissió' va nàixer l'endemà passat de la dana que va deixar 229 morts a València i es va mantindre durant dotze mesos. El president ha anunciat la seua dimissió el mateix dia en què es complia un any dels incidents de Paiporta.

Vox en Les Corts diu que no ha parlat amb el PP sobre el substitut de Mazón

José María Llanos afirma que Vox no ha tingut contacte amb el PP després de la dimissió de Carlos Mazón i que no s'ha parlat de substituts. La formació insistix que parlarà de propostes abans que de noms.

Les víctimes de la dana veuen la dimissió de Mazón com un primer pas i exigixen presó

Les associacions d'afectats celebren la renúncia com un èxit de la dignitat dels valencians, però la consideren insuficient. Reivindiquen responsabilitats penals i canvis en la cultura de prevenció i emergències.

Els barons del PP recolzen la dimissió de Mazón i demanen al Govern que seguisca el seu exemple

Líders territorials del PP han aplaudit la dimissió de Carlos Mazón per la seua gestió de la dana i han instat el Govern a assumir responsabilitats. El moviment, conegut abans del Comité Executiu Nacional a Madrid, ha sigut presentat com a referència de responsabilitat política.

Vilaplana afirma que no va ser pressionada i detalla el menjar amb Mazón el dia de la DANA

La periodista ha negat pressions i ha aportat detalls sobre crides, el pagament de l'esmorzar i el tiquet d'aparcament en la causa per la gestió de la DANA.

El Govern acusa a Mazón de culpar a uns altres per la DANA després d’anunciar la seua dimissió

Óscar Puente ha titllat d'espectacle lamentable la compareixença del president en funcions i ha acusat a Carlos Mazón de mentir sobre les ajudes. Morant i Cos han sumat crítiques i han retret que la dimissió arribe tard.

Feijóo recolza la dimissió de Mazón i exigix un relleu ràpid en Les Corts

Feijóo ha considerat correcta la renúncia de Carlos Mazón, ha denunciat una cacera política i ha reclamat agilitzar l'elecció d'un successor en Les Corts.