El volcà Etna torna a entrar en erupció i causa alguns problemes

El volcán Etna, en Sicilia, ha vuelto a entrar en erupción este viernes

El volcà Etna, en Sicília, ha tornat a entrar en erupció este divendres | Twitter

 

El volcà més actiu d’Europa, l’Etna, ha tornat a espantar els sicilians este divendres, en escopir una potent fumeguera amb material piroclàstic i emissions de lava. L’erupció, potser no tan espectacular com en anteriors ocasions, ha vingut precedida per una lleu activitat sísmica.

 

L’Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia italià (INGV) ha informat de què esta passada matinada ha tingut lloc un xicotet terratrèmol de magnitud 3,3 en l’escala de Richter, en la cara sud del volcà, en la província de Catània. Els sismògrafs de l’illa han percebut el terratrèmol a una profunditat de 9 km, hores abans de què el volcà tornara a reviure.

 

Una explosió poc aparatosa però que ha provocat algunes incidències en l’aeroport de Sicília

Poc de temps després, s’ha iniciat l’erupció amb característiques estrombolianes, perquè s’han reconegut xicotetes explosions de lava i una important columna de material piroclàstic. A causa d’esta situació, les autoritats locals han tancat algunes pistes de l’aeroport de Catània i s’han retardat els aterratges. Com ha informat l’agència ANSA, durant algunes hores només podien aterrar 4 vols per hora, tot i que les operacions d’eixida no s’han vist perjudicades.

 

 

A continuació, vos mostrem algunes impressionants imàtgens del moment de l’erupció. L’Etna, amb 3.300 metres d’altitud, és el volcà actiu més alt d’Europa i un dels més actius del món. En els últims mesos ha tingut freqüents erupcions.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig