Anuncios

El volcà Etna torna a entrar en erupció i causa alguns problemes

El volcán Etna, en Sicilia, ha vuelto a entrar en erupción este viernes

El volcà Etna, en Sicília, ha tornat a entrar en erupció este divendres | Twitter

 

El volcà més actiu d’Europa, l’Etna, ha tornat a espantar els sicilians este divendres, en escopir una potent fumeguera amb material piroclàstic i emissions de lava. L’erupció, potser no tan espectacular com en anteriors ocasions, ha vingut precedida per una lleu activitat sísmica.

 

Anuncios

L’Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia italià (INGV) ha informat de què esta passada matinada ha tingut lloc un xicotet terratrèmol de magnitud 3,3 en l’escala de Richter, en la cara sud del volcà, en la província de Catània. Els sismògrafs de l’illa han percebut el terratrèmol a una profunditat de 9 km, hores abans de què el volcà tornara a reviure.

 

Una explosió poc aparatosa però que ha provocat algunes incidències en l’aeroport de Sicília

Poc de temps després, s’ha iniciat l’erupció amb característiques estrombolianes, perquè s’han reconegut xicotetes explosions de lava i una important columna de material piroclàstic. A causa d’esta situació, les autoritats locals han tancat algunes pistes de l’aeroport de Catània i s’han retardat els aterratges. Com ha informat l’agència ANSA, durant algunes hores només podien aterrar 4 vols per hora, tot i que les operacions d’eixida no s’han vist perjudicades.

 

 

A continuació, vos mostrem algunes impressionants imàtgens del moment de l’erupció. L’Etna, amb 3.300 metres d’altitud, és el volcà actiu més alt d’Europa i un dels més actius del món. En els últims mesos ha tingut freqüents erupcions.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios