El volcà Etna torna a entrar en erupció i causa alguns problemes

El volcán Etna, en Sicilia, ha vuelto a entrar en erupción este viernes

El volcà Etna, en Sicília, ha tornat a entrar en erupció este divendres | Twitter

 

El volcà més actiu d’Europa, l’Etna, ha tornat a espantar els sicilians este divendres, en escopir una potent fumeguera amb material piroclàstic i emissions de lava. L’erupció, potser no tan espectacular com en anteriors ocasions, ha vingut precedida per una lleu activitat sísmica.

 

L’Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia italià (INGV) ha informat de què esta passada matinada ha tingut lloc un xicotet terratrèmol de magnitud 3,3 en l’escala de Richter, en la cara sud del volcà, en la província de Catània. Els sismògrafs de l’illa han percebut el terratrèmol a una profunditat de 9 km, hores abans de què el volcà tornara a reviure.

 

Una explosió poc aparatosa però que ha provocat algunes incidències en l’aeroport de Sicília

Poc de temps després, s’ha iniciat l’erupció amb característiques estrombolianes, perquè s’han reconegut xicotetes explosions de lava i una important columna de material piroclàstic. A causa d’esta situació, les autoritats locals han tancat algunes pistes de l’aeroport de Catània i s’han retardat els aterratges. Com ha informat l’agència ANSA, durant algunes hores només podien aterrar 4 vols per hora, tot i que les operacions d’eixida no s’han vist perjudicades.

 

 

A continuació, vos mostrem algunes impressionants imàtgens del moment de l’erupció. L’Etna, amb 3.300 metres d’altitud, és el volcà actiu més alt d’Europa i un dels més actius del món. En els últims mesos ha tingut freqüents erupcions.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.

València Basket atropella 110-84 al UCAM Murcia amb un Jean Montero determinant

València va dominar des del salt inicial i va tancar una àmplia victòria en el Roig Arena, amb Montero (23 i 6) com a referència. La renda esborra el +12 de l'anada.