El volcà Etna torna a entrar en erupció i oferix imàtgens espectaculars

Imatge extraordinaria de l'erupció estromboliana de l'Etna aquesta nit passada

Imatge extraordinària de l’erupció estromboliana de l’Etna esta passada nit | Centro Meteorologico Siciliano – ODV

 

El volcà Etna, el més actiu del Mediterrani i Europa, en el cor de l’illa italiana de Sicília, ha tornat a entrar en erupció este dijous. Segons les primeres informacions, s’han obert dos fractures en la base de cràter sud-est i en el vessant nord-est del mateix cràter. Per estes fissures sorgixen dos rius de lava poc potents, que estan recorrent alguns centenars de metres vessant cap avall.

 

L’erupció ha provocat alguns tremolors amb intensitats mitjanes-altes, però a última hora del dijous no hi havia tants moviments sísmics. El fenomen provoca una bona cortina de magma líquida, a causa d’una erupció estromboliana sense explosions. La columna de fum no és molt alta i per això no ha provocat cancel·lacions en l’aeroport de Catània, que tot el dia estava operatiu.

 

Les imàtgens que es veuen en les xarxes socials són precioses, però l’activitat volcànica obliga a controlar l’accés dels turistes on estan els cràters traent fum i escopint lava.

 

 

 

 

 

Una erupció tranquil·la que pot durar entre uns dies i uns pocs mesos

 

 

La seua última erupció va ser el passat desembre i l’última gran erupció va ser en l’hivern de 2008/2009. Els experts vulcanòlegs que vigilen el volcà comenten que esta nova fase eruptiva de l’Etna acabarà prompte. «La lava i el fum estan concentrats en la zona del cim i no constituïxen un perill per a les localitats del peu i els seus habitants, però caldrà controlar els visitants que arriben per a la seua seguretat», explica el director del Institut Nacional italià de Geofísica i Vulcanologia.

 

Recentment, una investigació anunciava que el volcà s’està desplaçant lentament cap el Mediterrani, a un ritme de 14 mm a l’any, inclòs el perill d’un gran desplaçament de terra, que provocaria un terrible tsunami. Una erupció el 1669 va cremar la ciutat de Catània i es calcula que més de 20.000 persones van morir carbonitzades.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.