El volcà Etna torna a entrar en erupció i oferix imàtgens espectaculars

Imatge extraordinaria de l'erupció estromboliana de l'Etna aquesta nit passada

Imatge extraordinària de l’erupció estromboliana de l’Etna esta passada nit | Centro Meteorologico Siciliano – ODV

 

El volcà Etna, el més actiu del Mediterrani i Europa, en el cor de l’illa italiana de Sicília, ha tornat a entrar en erupció este dijous. Segons les primeres informacions, s’han obert dos fractures en la base de cràter sud-est i en el vessant nord-est del mateix cràter. Per estes fissures sorgixen dos rius de lava poc potents, que estan recorrent alguns centenars de metres vessant cap avall.

 

L’erupció ha provocat alguns tremolors amb intensitats mitjanes-altes, però a última hora del dijous no hi havia tants moviments sísmics. El fenomen provoca una bona cortina de magma líquida, a causa d’una erupció estromboliana sense explosions. La columna de fum no és molt alta i per això no ha provocat cancel·lacions en l’aeroport de Catània, que tot el dia estava operatiu.

 

Les imàtgens que es veuen en les xarxes socials són precioses, però l’activitat volcànica obliga a controlar l’accés dels turistes on estan els cràters traent fum i escopint lava.

 

 

 

 

 

Una erupció tranquil·la que pot durar entre uns dies i uns pocs mesos

 

 

La seua última erupció va ser el passat desembre i l’última gran erupció va ser en l’hivern de 2008/2009. Els experts vulcanòlegs que vigilen el volcà comenten que esta nova fase eruptiva de l’Etna acabarà prompte. «La lava i el fum estan concentrats en la zona del cim i no constituïxen un perill per a les localitats del peu i els seus habitants, però caldrà controlar els visitants que arriben per a la seua seguretat», explica el director del Institut Nacional italià de Geofísica i Vulcanologia.

 

Recentment, una investigació anunciava que el volcà s’està desplaçant lentament cap el Mediterrani, a un ritme de 14 mm a l’any, inclòs el perill d’un gran desplaçament de terra, que provocaria un terrible tsunami. Una erupció el 1669 va cremar la ciutat de Catània i es calcula que més de 20.000 persones van morir carbonitzades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.