El volcà Etna torna a entrar en erupció i oferix imàtgens espectaculars

Imatge extraordinaria de l'erupció estromboliana de l'Etna aquesta nit passada

Imatge extraordinària de l’erupció estromboliana de l’Etna esta passada nit | Centro Meteorologico Siciliano – ODV

 

El volcà Etna, el més actiu del Mediterrani i Europa, en el cor de l’illa italiana de Sicília, ha tornat a entrar en erupció este dijous. Segons les primeres informacions, s’han obert dos fractures en la base de cràter sud-est i en el vessant nord-est del mateix cràter. Per estes fissures sorgixen dos rius de lava poc potents, que estan recorrent alguns centenars de metres vessant cap avall.

 

L’erupció ha provocat alguns tremolors amb intensitats mitjanes-altes, però a última hora del dijous no hi havia tants moviments sísmics. El fenomen provoca una bona cortina de magma líquida, a causa d’una erupció estromboliana sense explosions. La columna de fum no és molt alta i per això no ha provocat cancel·lacions en l’aeroport de Catània, que tot el dia estava operatiu.

 

Les imàtgens que es veuen en les xarxes socials són precioses, però l’activitat volcànica obliga a controlar l’accés dels turistes on estan els cràters traent fum i escopint lava.

 

 

 

 

 

Una erupció tranquil·la que pot durar entre uns dies i uns pocs mesos

 

 

La seua última erupció va ser el passat desembre i l’última gran erupció va ser en l’hivern de 2008/2009. Els experts vulcanòlegs que vigilen el volcà comenten que esta nova fase eruptiva de l’Etna acabarà prompte. «La lava i el fum estan concentrats en la zona del cim i no constituïxen un perill per a les localitats del peu i els seus habitants, però caldrà controlar els visitants que arriben per a la seua seguretat», explica el director del Institut Nacional italià de Geofísica i Vulcanologia.

 

Recentment, una investigació anunciava que el volcà s’està desplaçant lentament cap el Mediterrani, a un ritme de 14 mm a l’any, inclòs el perill d’un gran desplaçament de terra, que provocaria un terrible tsunami. Una erupció el 1669 va cremar la ciutat de Catània i es calcula que més de 20.000 persones van morir carbonitzades.

Últimes notícies

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.