El volcà Etna torna a entrar en erupció i oferix imàtgens espectaculars

Imatge extraordinaria de l'erupció estromboliana de l'Etna aquesta nit passada

Imatge extraordinària de l’erupció estromboliana de l’Etna esta passada nit | Centro Meteorologico Siciliano – ODV

 

El volcà Etna, el més actiu del Mediterrani i Europa, en el cor de l’illa italiana de Sicília, ha tornat a entrar en erupció este dijous. Segons les primeres informacions, s’han obert dos fractures en la base de cràter sud-est i en el vessant nord-est del mateix cràter. Per estes fissures sorgixen dos rius de lava poc potents, que estan recorrent alguns centenars de metres vessant cap avall.

 

L’erupció ha provocat alguns tremolors amb intensitats mitjanes-altes, però a última hora del dijous no hi havia tants moviments sísmics. El fenomen provoca una bona cortina de magma líquida, a causa d’una erupció estromboliana sense explosions. La columna de fum no és molt alta i per això no ha provocat cancel·lacions en l’aeroport de Catània, que tot el dia estava operatiu.

 

Les imàtgens que es veuen en les xarxes socials són precioses, però l’activitat volcànica obliga a controlar l’accés dels turistes on estan els cràters traent fum i escopint lava.

 

 

 

 

 

Una erupció tranquil·la que pot durar entre uns dies i uns pocs mesos

 

 

La seua última erupció va ser el passat desembre i l’última gran erupció va ser en l’hivern de 2008/2009. Els experts vulcanòlegs que vigilen el volcà comenten que esta nova fase eruptiva de l’Etna acabarà prompte. «La lava i el fum estan concentrats en la zona del cim i no constituïxen un perill per a les localitats del peu i els seus habitants, però caldrà controlar els visitants que arriben per a la seua seguretat», explica el director del Institut Nacional italià de Geofísica i Vulcanologia.

 

Recentment, una investigació anunciava que el volcà s’està desplaçant lentament cap el Mediterrani, a un ritme de 14 mm a l’any, inclòs el perill d’un gran desplaçament de terra, que provocaria un terrible tsunami. Una erupció el 1669 va cremar la ciutat de Catània i es calcula que més de 20.000 persones van morir carbonitzades.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.