12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

36 anys de presó per captar xiques en Nigèria i obligar-les a prostituir-se en Castelló

 

El Tribunal Suprem ha condemnat a 36 anys de presó a dos proxenetes que obligaven a dones a prostituir-se en Castelló després d’haver-les captat en Nigèria. Tot i això, tot apunta a què són bandes que es mouen per tota Espanya per a no ser localitzades, pel que podrien haver actuat en més llocs. 

 

Estes dos persones han sigut acusades de tràfic de persones, prostitució coactiva i immigració il·legal, tot i que es tracta de delictes que difícilment es poden provar, donada la situació de les víctimes, ja que es troben amenaçades amb què, enfront de qualsevol declaració, mataran a les seues famílies, segons ha avançat ‘Mediterráneo’.

 

Segons la sentència, els dos processats havien promés a dos xiques i a una menor que en Espanya podrien tindre un futur millor: estudiar mentres treballaven de cambreres. D’esta manera, les víctimes van caure en mans de la xarxa, sense tindre’n coneixement en un principi, i van ser traslladades a Madrid, a on els van retirar els seus telèfons mòbils, passaports i agendes de contactes.

 

L’esclavitud del segle XXI

Les víctimes es trobaven totalment sotmeses. No podien eixir al carrer i les agredien en el moment en què es desviaven de la conducta que se’ls imposava. A més, la xarxa els reclamava milers d’euros pel viatge i la manutenció, pel que estaven obligades a donar als proxenetes tot el que guanyaven pels seus servicis en Castelló i Còrdova.

 

Una de les víctimes sí que tenia coneixement de què la xarxa portava a les dones a Espanya per a prostituir-se, però pensant-se que podria treballar amb llibertat i mantindre contacte amb els seus familiars, pel que va accedir. Però es va trobar amb esta situació esclavitzadora: treballant de dilluns a diumenge, de cinc de la vesprada a quatre de la matinada i amb l’obligació d’entregar tota la seua recaptació.

 

A més a més, les víctimes estaven amenaçades de vudú. Situacions en les que els tallaven les ungles, el monyo i el pèl públic amb l’objectiu de sotmetre-les psicològicament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.

El Llevant sondeja el mercat d’extrems a l’espera de l’anàlisi de Luís Castro

Cuer en l'aturada nadalenca, el Llevant explora reforços de banda per a gener i supedita les decisions al diagnòstic de Luís Castro.

Ferrero, sobre la seua ruptura amb Alcaraz: ‘Estic dolgut però tranquil per haver fet els deures’

Juan Carlos Ferrero admet que la separació amb Carlos Alcaraz li deixa 'dolgut', però amb la tranquil·litat d'haver complit els objectius. No tanca la porta a tornar a treballar amb el murcià i confia que el canvi no afecte el seu rendiment.

el Japó es rendix davant les slippers valencianes amb sola de pneumàtic i ressons venecians

La firma Muné ha adaptat el calçat venecià a unes slippers amb sola de pneumàtic reciclat i plantilla de gel, i ha aconseguit obrir mercat al Japó amb un punt fix en Aichi.

Nit de Nadal amb cels coberts i ruixats en la Comunitat Valenciana

La Nit de Nadal arriba en la Comunitat Valenciana amb cels molt nuvolosos i ruixats, més probables i localment moderats en el litoral sud de València i el nord d'Alacant. Les mínimes baixen de manera lleugera i s'esperen gelades febles a l'interior, amb vent que rolará a nord en les hores centrals.

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.