Detenen a un extreballador per manipular fins a 82 comptes bancaris de la Federació Valenciana de Futbol

Estafador Federació Valenciana Futbol

L’home, de 41 anys, mentres és detingut per la Policia Nacional de València | Policia Nacional de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este divendres en València a un home de 41 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte de danys en el sistema informàtic i base de dades de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana i pels delictes d’estafa i usurpació de l’estat civil.

 

El sospitós havia estat treballant en esta federació deportiva i, després de ser destituït, s’hauria aprofitat dels coneixements que va adquirir en eixe treball per a sostraure dades d’identitat i bancaris dels àrbitres federats i, posteriorment, cometre estafes en diferents comerços.

  

Les investigacions es van iniciar després de la recepció d‘algunes denúncies de particulars que posaven en coneixement de la Policia Nacional la contractació de targetes bancàries al seu nom, així com càrrecs fraudulents en els seus comptes sense el seu consentiment.

 

82 comptes bancaris manipulats

Els agents van comprovar que, en els fets denunciats, el modus operandi era el mateix i van poder saber que totes les víctimes tenien algun vincle amb la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana. D’altra banda, la Federació denunciava la manipulació de 82 dels comptes bancaris en què els àrbitres cobraven els seus honoraris.

 

En el transcurs de les investigacions, els policies, a través dels accessos a les bases de dades i compres realitzades, van conéixer, només un mes després de produir-se els fets, que el sospitós podria ser un antic empleat de la Federació amb coneixement del sistema informàtic. Amb açò, després de cessar en el seu lloc de treball, el presumpte delinqüent va aprofitar per a modificar dades de comptes bancaris, a més de capturar dades d’identitat i bancaris dels afectats, per a obtindre material electrònic que posteriorment vendria fora de l’àmbit legal.

 

El detingut, amb un antecedent policial, ha sigut posat en llibertat després de ser escoltat en declaració, advertint-li de la seua obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerit.

  

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera l’ocupació turística al febrer amb una alça del 3,8% i 7.489 afiliats més

L'afiliació en activitats turístiques va augmentar en la Comunitat Valenciana un 3,8% al febrer, 7.489 treballadors més. El sector va avançar per damunt de la mitjana nacional.

Guillem Sorolla-Recaredo gana el premi La Ciència als Falles de la UPV amb ‘Eureka’

La comissió Guillem Sorolla-Recaredo ha sigut la guanyadora del premi La Ciència als Falles per la falla infantil 'Eureka'. Sainetero Arniches i J.J. Setciències-Port aconseguixen el segon i tercer premi.

El cost laboral va pujar un 1,9% en la Comunitat Valenciana en el 4T de 2025, fins a 2.984,48 €

El cost laboral en la Comunitat Valenciana va pujar un 1,9% en el quart trimestre de 2025, fins a 2.984,48 € per treballador i mes. La pujada va ser menor que la mitjana nacional (+3,8%), amb salaris a l'alça i altres costos impulsats per les cotitzacions.

Detingut per sostraure material pirotècnic de la seua empresa per a vendre-ho a la botiga de la seua dona

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per sostraure productes pirotècnics de l'empresa en la qual treballava. Es van intervindre 62.694 articles a la botiga de la seua esposa i s'investiga el destí del material defectuós.

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts