Mastodon
28 C
València
Dilluns, 8 setembre, 2025

La castellonenca Maria Llopis se solidaritza amb la treballadora d’Iveco: “Sí, jo folle i em grave en vídeo”

Maria Llopis

Imatge de l’artista castellonenca Maria Llopis | Twitter (@LlopisMaria)

 

L’artista feminista castellonenca Maria Llopis publicava fa uns dies un tuit amb el qual se solidaritzava i denunciava la situació viscuda per Verónica, la treballadora de l’empresa Iveco que es va suïcidar en Madrid després que fóra distribuït un vídeo seu d’índole sexual.

 

 

Com es pot llegir en el tuit, Llopis senyala el fet de tindre relacions sexuals com una situació normal, que practiquen les dones, i denuncia l’estigmatització existent respecte al fet que les dones també siguen éssers sexuals i que quan són dones les que tenen sexe i el graven, això siga motiu d’humiliació o vergonya.

 

L’artista de Benicàssim fins i tot cita en el tuit un vídeo, present en una pàgina de contingut pornogràfic, on apareix ella mateixa. Amb açò busca llevar ferro a la gravetat que moltes dones poden sentir en cas de produir-se una filtració malintencionada d’estes característiques, com l’ocorreguda en el cas de la treballadora d’Iveco.

 

Maria Llopis, qui concedia una entrevista en Periódico Mediterráneo comentant esta publicació, que s’ha fet viral i ha comptat amb moltes mostres de suport, reflexionava sobre els fets ocorreguts en Madrid. Llopis incidia en la poca coherència de tractar tan negativament, senyalant i fent sentir-se humiliada a la dona que apareixia en el vídeo, en lloc de comptar amb el suport de tot el seu entorn en una situació així.

 

Per a l’artista, a més, des d’Iveco s’hauria d’haver activat el protocol d’assetjament sexual.

 

Llopis concloïa incidint en què no hi ha res d’humiliant o que puga ser retret quan una dona siga vista practicant relacions sexuals, una idea que estava present en el tuit. El desig de l’artista és que si en un futur ocorre algun cas com el de Verónica, s’eviten noves tragèdies amb el suport de tot l’entorn de la víctima.

Últimes notícies

Intercepten al Campello un cotxe amb matrícula manipulada i ocupants drogats

La Policia Local va interceptar de matinada un vehicle amb la placa alterada amb cinta aïllant. Els tres ocupants van donar positiu i el conductor estava reclamat.

Emergències eleva a taronja l’alerta per pluges en el litoral sud d’Alacant i amplia avisos en la Comunitat

La Generalitat actualitza els avisos i eleva a taronja el litoral sud d'Alacant. Aemet preveu graníssol i acumulacions intenses en poques hores.

Menys pantalles, menjadors més sans i formació en emergències marquen l’arrancada del curs

L'inici del curs arriba amb límits a l'ús de dispositius a les aules, un impuls a menjadors més saludables i formació bàsica davant emergències, mentres creix el malestar sindical.

La tornada al col·le arranca amb 8 milions d’alumnes i menys matrícules en Infantil

El curs 2025-2026 es generalitza esta setmana amb prop de 8 milions d'estudiants i una baixada en Infantil per la baixa natalitat. Repunta el 0-2, hi ha límits a l'ús de tauletes i el pols sindical continua obert.

Els cinc internacionals espanyols se sumen a la pretemporada del València Basket

Els cinc internacionals espanyols se sumen a la pretemporada del València Basket, que ja només espera a Darius Thompson i Ethan Happ. El primer repte oficial serà la Supercopa acb, amb semifinal davant Unicaja el 27 de setembre.

La mar i el cel valencians inspiren la tercera samarreta del València Basket

El València Basket presenta el seu tercer equipament per a 2025-26, amb base blanca i detalls blaus que evoquen la mar, l'arena i el cel de la ciutat. El nom del club centra el disseny i el lema queda a l'interior del coll.

Jaume Domènech es retira del futbol per una situació de salut en el seu entorn

El exportero del València anuncia la seua retirada immediata per a acompanyar a un familiar en una situació de salut. Tanca una dècada en el primer equip amb un títol i 122 partits.

La defensa d’Argüeso nega assetjar a la jutgessa de la DANA i exigix sentir els guàrdies civils

L'advocat d'Emilio Argüeso reitera que declaren els agents que van redactar la cronologia de la DANA i combat la peça oberta per a estudiar una sanció en contra seua.