Mastodon
28.2 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Moren diversos animals per la presència de menjar enverinat en Alacant

 

Agents de la Policia Local d’Alacant investiguen l’aparició de menjar enverinat amb mata-rates que li hauria provocat la mort a un gos, diversos coloms, així com a teuladins i una tórtora turca. A més, altre gos està en tractament veterinari antihemorràgic.

 

Segons ha informat la Regidoria de Sanitat i Protecció animal, la investigació ha començat després de l’aparició de diversos focus amb verins en la via pública. En este sentit, s’ha advertit que el Codi Penal contempla penes de quatre mesos a dos anys de presó per als autors de delictes de maltractament animal.

 

Així mateix, la llei autonòmica 4/94 de Protecció d’animals de companyia també recull sancions econòmiques de 6.000 a 18.000 euros per als responsables d’infraccions molt greus. En este apartat entren els responsables de maltractar als animals o sotmetre’ls a qualsevol pràctica que els puga produir danys o patiments innecessaris.

 

Esta norma també tipifica com a infraccions molt greus el subministrament de drogues, aliments o fàrmacs a animals que continguen substàncies que puguen ocasionar-los patiments o trastorns en el seu desenvolupament fisiològic natural, o la mort.

 

Les dades sobre enverinament d’animals que estan en poder de la Regidoria ressenyen que “en els últims mesos es venen repetint fets consistents en col·locar menjar amb alguna classe de verí o menjar amb ferros en algunes zones públiques de la ciutat, en concret, en àrees de Sant Nicolás de Bari, Parc Avenidas, carrer Olleria o en la plaça Pio XII, amb la finalitat d’enverinar a animals, com gossos, gats, coloms”.

 

La col·locació de menjar enverinat en zones urbanes entranya un risc per als animals, així com per als habitants d’estes zones, per les complicacions que es poden desprendre d’estes accions, segons han apuntat des del departament.

 

Des de la Regidoria de Sanitat i de Protecció Animal s’ha instat a la Policia Local per a què es realitzen les indagacions pertinents amb la finalitat de localitzar als responsables d’estos fets.

Últimes notícies

El Consell invertirà més de 665 milions en quatre anys per a modernitzar la depuració d’aigües

El pla 2026-2030 de la EPSAR preveu 106 milions en 2026 i actuacions en 122 municipis, amb més reutilització i sense pujar el cànon de sanejament.

Els aeroports espanyols batran rècord en 2025 amb més de 320 milions de passatgers

La xarxa d'Aena preveu tancar 2025 per damunt dels 320 milions de viatgers, un 3,5% més que en 2024, encadenant un nou màxim històric.

La Generalitat inicia el major dragatge en el port de Cullera per a recuperar el calat després de la DANA

Arranca el dragatge del port de Cullera amb una primera retirada de 51.000 m³ de sediments, d'un total de 170.000. El 70% es reutilitzarà en platges i el 30% no és apte.

El Roig Arena, nova casa del València Basket, suma passadís de la fama i sala de vídeo

El València Basket disposa d'una zona pròpia en el Roig Arena amb passadís de la fama, pista auxiliar i sala de vídeo tipus cinema. La instal·lació reforça identitat i treball diari.

Detinguda a Gandia per fingir una estafa per a no deixar un pis ocupat

Una jove de 24 anys va ser detinguda a Gandia després de denunciar una estafa inexistent de lloguer i presentar un contracte fals per a mantindre's en una vivenda ocupada. Va admetre els fets i va quedar en llibertat amb obligació de comparéixer si és requerida.

Puente defén que Aena té les tarifes més competitives d’Europa enfront de Ryanair

Puente sosté que les taxes d'Aena són competitives i es fixen amb fórmules regulades i supervisió de la CNMC. Ryanair lliga retallades de seients a una rebaixa de costos.

Aena triplica el seu pla i destina 12.888 milions a aeroports en 2027-2031

Aena preveu invertir 12.888 milions entre 2027 i 2031, més del triple que en el marc anterior, per a ampliar capacitat, millorar l'experiència i accelerar la sostenibilitat. El pla s'integrarà en el DAURA III.

Les Corts fixa el 30 de setembre la segona sessió de la comissió de la DANA amb més tècnics

La comissió d'investigació sobre la DANA del 29 d'octubre celebrarà el 30 de setembre la seua segona tanda de compareixences, de nou amb perfils tècnics. El calendari posterior i la presència de víctimes seguixen sense data, enmig d'un pols polític.