10.3 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Detingut en Calp un danés condemnat a cadena perpètua per assassinar a la seua exdona

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Calp, en la comarca de la Marina Alta, a un fugitiu danés de 71 anys sobre el qual pesava una ordre europea de detenció i entrega, emesa per les autoritats belgues, com a autor de l’assassinat de la seua exparella en 2009. L’arrestat havia fugit del país, però va ser jutjat i condemnat, en absència, a cadena perpètua amb revisió als 20 anys.

 

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

La Comissaria provincial ha relatat que agents del Grup de Crim Organitzat de la UDYCO, en col·laboració amb el Grup de Localització de Fugitius de la Comissaria General de Policia Judicial, van desenvolupar un dispositiu de cerca després de rebre notícies de les autoritats belgues sobre la seua possible presència en la zona nord de la costa alacantina.

 

 

Els investigadors van conseguir localitzar i detindre al fugitiu, que era considerat pel país reclamant com a violent i molt perillós. L’arrestat havia sigut inclòs en la llista dels delinqüents més buscats d’aquell país, pel denominat FAST (Fugitive Active Search Team) de la Policia Federal Belga.

 

Els agents de la Policia Judicial d’Alacant el van localitzar en Calp on disfrutava d’una vida relaxada i mantenia bons contactes amb altres ciutadans estrangers establits en la zona.

 

Els fets pels quals va ser jutjat i detingut es remunten a l’any 2009 quan, segons la sentència, el fugitiu va disparar fins en cinc ocasions contra la seua exparella amb una arma de calibre 22, ocasionant-li la mort. Segons van declarar les dos filles del matrimoni, víctima i agressor mantenien mala relació des de la separació dels dos a causa de les conseqüències econòmiques del divorci.

 

Per estos fets, ocorreguts en la localitat belga de Maasmechelen, el fugitiu havia sigut condemnat en absència a cadena perpètua, amb la possibilitat de revisió en 20 anys. Però abans de la celebració del judici va fugir del país trobant-se en parador desconegut des d’aquell moment.

 

El detingut serà posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional este mateix divendres, que serà l’encarregat de realitzar els tràmits relatius a la seua extradició.

Últimes notícies

Luis Castro, primer portugués en el Llevant i onzé tècnic estranger

Luis Castro és el nou tècnic del Llevant fins a juny de 2027. És el primer portugués en la banqueta granota i l'onzé entrenador estranger en la història del club.

El 61.366 deixa 60.000 euros a Gandia com a quint premi de la Loteria de Nadal

El 61.366, un dels quints premis de la Loteria de Nadal, ha deixat 60.000 euros a Gandia amb deu dècims venuts en l'administració 10 del passeig de Germanies. La major part del número s'ha quedat a Madrid, amb 188 sèries.

Emergències activa la Situació 0 per nevades a La Pobla de Benifassà

Emergències ha activat la Situació 0 per nevades a La Pobla de Benifassà per a netejar viàries i assegurar accessos. Aemet preveu gelades i pujada de la cota el dimarts.

Martim Net: no ens posem límits i hem de seguir així

Martim Net va afirmar que l'Elx no es posa límits després de véncer al Raig i va demanar mantindre el nivell la resta del curs. El lusità va reclamar millorar com a visitant.

El 90.693 deixa 11,95 milions del tercer premi en la Comunitat Valenciana, amb Alacant al capdavant

El 90.693 ha repartit 11.950.000 euros del tercer premi en la Comunitat Valenciana, amb 20 sèries a Alacant i sèries i dècims a Alzira, Gandia i Manises. També han caigut dècims a Torrevieja, Alaquàs, Benissanó, Mislata, Benidorm i Onil.

El tercer premi 90.693 deixa 11,95 milions en la Comunitat Valenciana, 10 a Alacant

El 90.693 ha repartit 11.950.000 euros en la Comunitat Valenciana. L'administració 30 d'Alacant ha venut 20 sèries i concentra 10 milions.

Un despatx de la Platja de Sant Joan embene 10 milions del tercer premi 90.693

L'administració número 30 d'Alacant, en el centre comercial Garden, ha venut 20 sèries del 90.693, tercer premi, i ha repartit 10 milions. El número ha sigut cantat a les 11.13 pels xiquets Aurora i Armín Rodríguez Osorio.

El tercer quint, 77.715, deixa 2,34 milions amb la majoria a Elda

Un despatx d'Elda ha venut 38 sèries del 77.715 i concentra la major part del premi. Altres 10 dècims han caigut a Manises, Alaquàs, Benidorm, Orihuela, Torrevieja i Xirivella.