Neguen l’entrada de Puigdemont al Parlament europeu

Neguen l'entrada de Puigdemont i Comín al Parlament Europeu

Neguen l’entrada de Puigdemont en el Parlament Europeu | València Diari

 

Segons avança el diari francés ‘Libération’ i confirma ‘El Nacional’, el Parlament europeu ha impedit esta vesprada a l’expresident català Carles Puigdemont i al conseller Toni Comín accedir a l’hemicicle. La decisió ha sigut atribuïda al Partit Popular Europeu, en el que hi ha el PP. 

 

Jean Quatremer, periodista del ‘Libértion’ i un dels degans de la informació europea deia: «Urgent: El Parlament europeu acaba de rebutjar l’accés dels independentistes catalans Carles Puigdemont i Toni Comín, elegits en les eleccions europees. Argument: no han prestat jurament sobre la Constitució espanyola. Però cap dels electes espanyols l’ha prestada». El periodista ha acabat el seu tuit afirmant: «El PPE en acció».

 

D’esta manera pot impedir la JEC que Puigdemont s’assente en l’Eurocambra

Mentres fonts del partit de Puigdemont intenten explicar que no caldrà que vinga a Espanya per a constituir-se com a eurodiputat, la Junta Electoral Central assegura poder evitar que ho siga. L’òrgan és qui s’encarrega d’enviar a les institucions europees el llistat d’eurodiputats definitius que representaran a Espanya els següents cinc anys en Europa. I assegura que exclourà els noms de Puigdemont i Comín si no es presenten en Madrid a arreplegar l’acta.

Últimes notícies

Etta Eyong trenca la seua sequera golejadora amb Camerun més de tres mesos després

El davanter del Llevant Etta Eyong va marcar davant la Xina en la FIFA Sèries 2026 i va posar fi a més de tres mesos sense veure porta, una ratxa que arrossegava amb la seua selecció i amb el seu club.

Corberán busca davant el Celta igualar la seua millor ratxa de victòries a Mestalla

Carlos Corberán pot igualar davant el Celta de Vigo la seua millor ratxa de tres victòries seguides a Mestalla, després dels últims triomfs del València enfront d'Osasuna i Alabés.

Investiguen a un veí de Sant Jordi per abandonar al seu gos en estat crític

El Seprona de la Guàrdia Civil investiga a un veí de Sant Jordi (Castelló) per un presumpte delicte d'abandó animal després de trobar al seu gos en estat crític en una zona rural.

Mor Juan Maeso, anestesista condemnat pel major brot d’hepatitis C a València

Mor en un hospital Juan Maeso, l'anestesista condemnat a 1.933 anys de presó pel contagi massiu d'hepatitis C que va afectar 275 pacients a València.

La flota pesquera espanyola es planteja amarrar per la pujada del gasoil lligada a la guerra de l’Iran

Les associacions d'armadors i confraries alerten que la pujada del gasoil per la guerra de l'Iran porta a la flota al límit de la rendibilitat i pressionen per a aconseguir ajudes immediates.

El turisme d’interior de la Comunitat Valenciana s’acosta al ple per Setmana Santa amb fins a un 87% d’ocupació

El turisme d'interior de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació d'entre el 74 i el 87% per Setmana Santa, amb fort pes de les reserves d'última hora i lideratge del viatger local.

Mor Juan Maeso, anestesista condemnat pel major contagi d’hepatitis C a València

L'anestesista Juan Maeso, condemnat a 1.933 anys de presó per un contagi massiu d'hepatitis C que va afectar 275 pacients a València, ha mort en un hospital després d'eixir en llibertat condicional en 2023 pel seu delicat estat de salut.

Juí a una presidenta de comunitat per carregar 80.000 euros al compte d’una veïna morta

Una presidenta de comunitat de propietaris de Dénia s'enfronta a dos anys de prision per presumpta estafa en carregar quasi 80.000 euros en rebuts al compte d'una veïna que ja habia mort.