21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

S’activa l’alerta groga per fortes pluges, vent i ones a la Comunitat Valenciana

 

Les previsions meteorològiques estan començant a complir-se i sembla que la pluja serà la protagonista absoluta de la Setmana Santa a la Comunitat Valenciana. Davant la previsible situació d’inestabilitat, l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat diverses alertes grogues per pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies.

 

Alerta groga per quanitat de pluja

Un dels avisos meteorològics activats a la Comunitat té a veure amb la quantitat de pluja que pot acumular-se en poques hores. Així, l’alerta groga, de moment, assenyala quantitats de 60 litres per metre quadrat de precipitació acumulada en 12 hores. Aquesta alerta estarà activa des del dijous 18 d’abril a les 12 hores del migdia fins al divendres 19 d’abril a les 18 hores a tota la província de Castelló.

 

Aquesta alerta també afectarà a la província de València. Així, l’avís groc s’activarà també el dijous 18, des de les 12 hores del migdia a l’interior i litoral nord de València, fins al dissabte 20 d’abril, a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Pel que fa al litoral i interior sud de la província de València, aquest avís groc estarà actiu des del divendres 19 a les 0.00 hores fins al dissabte 20 a les 0.00 hores, i es podran acumular fins a 80 litres per metre quadrat.

 

Aquesta alerta groga per pluges de fins a 80 litres, des de les 0.00 hores del divendres 19 a les 0.00 hores del dissabte 20, també s’estén al litoral nord d’Alacant.

 

Avisos per fort vent

El vent també farà acte de presència a la Comunitat, amb avisos per fortes ratxes a Castelló i València.

 

En el cas de la província de Castelló, l’alerta groga assenyala la possibilitat de registrar ratxes de fins a 80 quilòmetres per hora a l’interior nord i sud de la província, i ratxes de 70 km/h en el cas del litoral. Aquesta alerta es manté activa des del divendres 19 d’abril a les 6.00 hores del matí, fins al dissabte 20 a les 0.00 hores. Aquest fort vent bufarà de llevant (est) i gregal (nord-est).

 

A la província de València, l’avís groc d’Aemet per vent afectaria l’interior nord de la província, amb vents de fins a 80 km/h, i el litoral nord amb ratxes de fins a 70 km/h. Els dos avisos estarien actius el divendres dia 19, de les 12.00 hores fins a la mitjanit, és a dir, les 0.00 hores del dissabte. El vent també bufarà de llevant i gregal, igual que a Castelló.

 

Avisos a la costa

Per altra banda, des d’Aemet també s’ha activat l’alerta groga per fenòmens costaners a les tres províncies valencianes.

 

En el cas d’Alacant, tant el litoral nord com el sud de la província estan en alerta groga durant el dijous 18, de les 2.00 a les 8.00 hores. S’espera vent del nord-est (gregal), amb intervals de força 7.

 

En el cas de Castelló, l’alerta groga per fenòmens costaners també afectarà a tot el litoral de la província, de les 12.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte. S’espera vent de llevant amb força 7 i ones de 3 metres.

 

A la província de València l’avís groc afectarà el litoral nord i sud, i s’estendrà de les 20.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte, amb vent de gregal de força 7 i ones de 3 metres.

 

Tota aquesta informació pot anar variant en les pròximes hores, en funció de l’evolució meteorològica. Aemet està actualitzant de forma periòdica els avisos en la Comunitat.

Últimes notícies

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.

Barcala desoïx les peticions de dimissió i promet mesures per les irregularitats en vivenda

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en Platja de Sant Joan. Ha assegurat que se centra en la gestió i en mesures 'contundents' per a evitar la impunitat.

Martínez Munuera dirigirà l’Atlètic-Barcelona de semifinals de Copa

Juan Martínez Munuera serà el col·legiat del dol d'anada de semifinals entre Atlètic i Barcelona en el Riyadh Air Metropolità. Li assistiran Guadalupe Porras i Miguel Martínez; Guillermo Conejero serà el quart àrbitre i a la sala VOR estaran Pablo González Fuertes i Juan Luis Pulido.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

El foc es va declarar en l'última planta d'un edifici del carrer Hospital i va obligar a desallotjar l'immoble. Les flames van afectar la cuina i el fum va inundar la vivenda.

Dimecres de ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils deixarà ratxes molt fortes d'oest, amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i groc a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. S'esperen intervals nuvolosos i pluja feble i dispersa a la vesprada a l'interior de la mitat nord.