Mercadona guanya 593 milions en 2018, el 84% més, i obri enguany a Portugal

 

 
El grup de distribució Mercadona va guanyar 593 milions en 2018, el 84% més, un exercici en el qual va crear 1.800 noves ocupacions i va augmentar les seues vendes un 6%, fins als 24.305 milions d’euros, i de cara a enguany té previst obrir deu botigues a Portugal, les primeres fóra d’Espanya.

 

Aquestes dades eren presentades aquest dimarts pel president de Mercadona, Juan Roig, qui ha anunciat que el grup començarà el 12 de juny a vendre per internet a Barcelona i a final d’any o principis del pròxim també a Madrid.

 

A Barcelona s’obrirà al juny el que en l’argot del grup coneixen com «un rusc» (un centre logístic des del qual es distribueixen els productes) a la Zona Franca, que començarà a subministrar al districte de les Corts, i tindrà un volum negocie previst de 30.000 repartiments al mes i emprarà a 300 persones.

 

Roig s’ha mostrat convençut que es vendrà més a Barcelona que a València i espera que la facturació siga elevada també a Madrid.

 

El grup va invertir 1.504 milions en 2018, un 50% més que en l’exercici anterior, dels quals 962 milions han sigut per a obertura de noves botigues, 257 milions per a automatització de logística, 225 milions per a transformació digital i 60 milions per a les obertures a Portugal.

 

Quant a les previsions per a l’exercici de 2019, Roig ha assenyalat que el grup espera augmentar les seues vendes un 3,7%, fins als 25.200 milions, i augmentar un 50% la inversió per a aconseguir els 2.300 milions, la qual cosa previsiblement farà caure el benefici fins als 435 milions, un 27% inferior a l’obtingut en 2018. La plantilla creixerà en unes mil persones.

 

Per als pròxims cinc anys la inversió estimada és de 10.000 milions, que destinarà a botigues, el projecte de frescos, el menjar llest per a menjar, els blocs logístics, la transformació digital, la venda per internet i l’expansió a Portugal.

 

Juan Roig ha anunciat que enguany obrirà deu botigues a Portugal, totes elles a Porto i que el grup estudia implantar-se en un altre país, que no ha volgut revelar, encara que miren 3 o 4 i que l’expansió seguirà com a taca d’oli.

 

Les botigues portugueses obriran els diumenges perquè en aqueix país és el costum, però seguiran sense oferir aqueix servei les d’Espanya, un fet que Roig ha justificat perquè obrir diumenges i festius implicaria doblegar els sous dels treballadors i, per tant, encarir els productes.

 

Mercadona va tancar l’exercici amb una plantilla de 85.800 treballadors, per als quals es va signar un conveni amb els sindicats UGT i CCOO per cinc anys que va permetre un augment de salaris de l’1,2%. Ha repartit 325 milions en primes per al 98% de la plantilla, i 130 milions han sigut dividends.

 

En finalitzar 2018, el grup tenia 1.636 botigues després d’obrir 29 nous supermercats i tancar altres 20 que no s’ajustaven als estàndards d’amplitud i comoditat de la cadena.

 

Quant a productes, la secció «Llest per a menjar», que actualment està en onze botigues de la província de València, s’implantarà en 250 supermercats enguany.

 

Aquesta inversió inclou a més l’obertura de 49 noves botigues (deu a Portugal), la reforma de 390 botigues per a convertir-se en eficients i el desenvolupament dels productes frescos.

 

Roig ha reconegut que en qualitat falta «moltíssim que millorar» i ha explicat que en la companyia s’han donat compte «que la qualitat dels productes no era tot el bona que hauria de ser i molts clients diuen, i jo ho subscric, que per al preu que té, la qualitat no està malament», però «volem que diguen que tenim una gran qualitat i un preu molt bo».

Últimes notícies

Entra a la presó el quart detingut pel tiroteig mortal d’Alzira

El jutjat d’Alzira ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al quart detingut pel tiroteig mortal entre dues famílies al barri de l’Alquerieta, on va morir un home de 56 anys.

Valderrama defensa que en una emergència cal estar des del primer minut

El conseller d'Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha defensat en Les Corts que en una emergència cal actuar des del primer moment i ha acusat l'oposició de fer artilleria política amb cada decisió sobre incendis forestals.

El Consell garanteix la programació cultural del Teatre Principal malgrat el tancament

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que tota la programació prevista al Teatre Principal de València es mantindrà a la ciutat, tot i el tancament temporal per deficiències en l’edifici.

Pérez Llorca assegura que no li inquieta arribar al debat ja com a candidat

Juanfran Pérez Llorca ha afirmat que afronta amb absoluta tranquil·litat el Debat de Política General encara que arribe ja confirmat com a candidat del PPCV a revalidar la presidència de la Generalitat. El president ha restat importància a la seua reunió amb la direcció nacional del PP i ha assegurat que no li preocupa la tardança en oficialitzar la seua candidatura.

Oliu admet que el Sabadell està “més agitat” després de l’opa fallida del BBVA

El president de Banco Sabadell, Josep Oliu, admet que l’entitat està “més agitada” després de l’opa fallida del BBVA i defensa un projecte propi en solitari. El CEO, Marc Armengol, ressalta la millora de la rendibilitat i considera que el banc té el “tamany ideal”.

Nous estudis per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo de Chiva

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha iniciat estudis geotècnics per a definir la solució al tram final del barranc del Poyo a Chiva, amb un pressupost previst de cinc milions d’euros. Paral·lelament, prepara altres actuacions i zones de laminació per a reduir el risc d’inundacions al municipi.

Compromís denuncia el canvi de versió de Sánchez sobre el control de la frontera amb el Marroc

Compromís ha acusat Pedro Sánchez de canviar la seua versió sobre el fall en el control de la frontera marroquina del 30 de juliol, mentre que el PSOE nega cap novetat en les paraules del president i el PP aprofita per carregar contra el Govern.

Nou curs amb més pressió perquè els col·legis tinguen dietista-nutricionista al menjador

Un informe del CODiNuCoVa mostra que 9 de cada 10 famílies veuen positiva la presència d’un dietista-nutricionista als centres educatius i reclamen menjadors més saludables, sostenibles i amb productes de proximitat.