La dona morta després de menjar al Riff va morir per aspirar el seu propi vòmit

 

La dona de 46 anys que va morir el passat 16 de febrer després de menjar al restaurant Riff de València i patir una presumpta intoxicació que li va generar una gastroenteritis va morir degut a una broncoaspiració, el que significa morir per aspirar el seu propi vòmit. 

El primer informe provisional de l’autòpsia revela que la mort de la dona és una asfíxia per broncoaspiració, que consisteix en l’aspiració accidental de líquids o aliments per les vies respiratòries degut als continus vòmits el menjar queda acumulat a la boca i obstrueix les vies respiratòries. 

 

María Jesús, la dona que va morir després de celebrar un aniversari al Riff

María Jesús F., natural de Benavides de Óbrigo, a la província de Lleó, moria el passat diumenge després de resultar intoxicada mentre dinava dissabte al restaurant Riff de València.

 

El passat  dimecres, aquesta localitat de Castella i Lleó acollia el soterrament de la dona, que feia més d’una dècada que vivia a València junt amb la seua família. El seu marit també era natural d’aquest municipi, que continua commocionat pels fets.

 

María Jesús, de 46 anys, va visitar el dissabte passat el restaurant Riff de València per dur a terme una celebració, l’aniversari del seu marit. L’establiment, regentat pel xef Bernd H. Knöller, els va servir un menú degustació, que porta per nom “Riff”, i que comptava amb una sèrie de plats i arrossos, dins els quals s’incorporaven diferents tipus de bolets. El menú, que ascendia a 130 euros si s’afegia el vi, va ser degustat tant per María Jesús, el seu marit i el seu fill, de 12 anys, com per part d’altres comensals del local aquell dissabte.

 

Després de l’agradable cita gastronòmica, van començar les complicacions. Maria Jesús i la seua família van començar a patir intensos símptomes d’intoxicació, amb vòmits i diarrees, des de la nit d’eixe mateix dia. El resultat va ser la mort de la dona, la matinada de diumenge. De moment queda en l’aire si la mort va ser per la mateixa intoxicació, o derivada del fet d’asfixiar-se en aspirar partícules del vòmit. Fins i tot, podria haver tingut alguna patologia prèvia, agreujada per la intoxicació.

 

 

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent de Generació Espontània en la UPV com a motor del futur tecnològic

Cotxes de Fórmula 1, coets i càpsules d'alta velocitat són alguns dels projectes de Generació Espontània de la UPV, que Pérez Llorca ha posat com a model de talent, formació pràctica i connexió amb el teixit empresarial.

Alacant aprova una ajuda de 300 euros per naixement o adopció des de 2026

L'Ajuntament d'Alacant aprova una ajuda de 300 euros per cada fill nascut o adoptat en 2026, duplicant el pressupost total i donant prioritat a les sol·licituds pendents de 2025.

Les víctimes de la DANA confien que Mazón diga la veritat davant la jutgessa

Les víctimes mortals de la DANA del 29 d'octubre confien que Carlos Mazón, citat com a testimoni per la jutgessa de Catarroja, diga tota la veritat i aporte llum sobre la gestió de la tragèdia.

Un home ferit d’un tret en el coll després d’una discussió en un barri d’Alacant

La Policia Nacional investiga un tiroteig en el barri Verge del Carmen d'Alacant en el qual un home resulta ferit en el coll durant una discussió, possiblement d'origen familiar.

Dos guàrdies civils reanimen a un veí amb RCP i un desfibril·lador a Alfafar

Dos guàrdies civils de la caserna d'Alfafar reanimen a un veí que va patir un infart a l'eixida del poliesportiu gràcies a les maniobres de RCP i a l'ús d'un desfibril·lador.

Alvise defén davant el Parlament Europeu mantindre la seua immunitat enfront de la causa del Suprem

La comissió d'Assumptes Jurídics del Parlament Europeu ha escoltat a Luis 'Alvise' Pérez abans de decidir si demana retirar la seua immunitat per una investigació del Tribunal Suprem per assetjament a una fiscal de delictes d'odi.

Alemanya vincula a un detingut a Elda i a una dona en Rheine amb un suposat espionatge per a Rússia

La Fiscalia alemanya atribuïx a un ucraïnés detingut a Elda i a una romanesa arrestada en Rheine labors de seguiment contra una persona vinculada a l'enviament de drons a Ucraïna.

El sector aeroespacial valencià es reforça amb un pla estratègic fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, amb un creixement pròxim al 50% en el numere d'empreses i una facturacion anual de 735 milions, es recolza en un pla estrategico fins a 2030 per a guanyar posicion internacional. El full de ruta es basara en innovacion, sostenibilitat i colaboracion publique-privada, encara que fins i tot no té pressupost ni terminis tancats.