Porcs seglars causen nombrosos desperfectes en un camp de golf de Gandia

Els porcs senglars van començar a ser un problema en el moment en què es van convertir quasi en plaga, amb una superpoblació que s’amagava entre canyars, camps, barrancs i rius i afectava fonamentalment les zones agrícoles. Ara sembla que aquest problema s’estén a zones urbanes grans. Aquesta nit, una manada de porcs senglar, sembla que han entrat en un xicotet camp de golf de Gandia i han destrossat tot el que trobaven al seu pas. Junt a la urbanització de Sant Nicolau s’han alçat hui sorpresos pels danys produïts per estos animals en les instal·lacions del camp. Els camps, anomenats ‘greens’ solen estar molt ben cuidats i en aquest cas han patit les petjades de les peülles dels animals i han escarbat en algunes zones de gespa i terra, provocant clots i desperfectes que són complicats de reparar.

 

Segons sembla, si bé el camp està pràcticament rodejat per una tanca, hi ha un tram d’aquest cercat que està tapat per una arbreda. Dirigents del Club de Golf de Gandia han manifestat que aquest és el punt dèbil del camp, en el qual els animals poden penetrar a través del Camí Vell del Grau, al costat del llit del barranc de Sant Nicolau. La nit del dilluns també van entrar porcs senglars, però els desperfectes foren molt menors. Ha sigut aquesta última nit quan han entrat del tot i han destrossat dos dels sis grans ‘greens’ que té el camp, els quals han quedat inservibles. El Servei de Protecció de la Natura de la Guàrdia Civil (Seprona) van acudir a alçar acta del que havia passat, però les mesures estan en mans de la Generalitat, ja que no és la primera volta que els porcs seglars causen desperfectes en la zona.

Ja en el mes de juliol, el Servei d’Agricultura i Medi Natural de l’Ajuntament de Gandia va posar a disposició de la ciutadania un nou model d’instància específica perquè tots els afectats per danys produïts per porcs senglars pogueren deixar constància per escrit dels fets. L’objectiu és arreplegar totes les queixes i els problemes en relació amb estos animals, ja siga en zona rural o urbana, en el trànsit per carreteres i camins. La finalitat d’aquesta iniciativa era general suficients dades per a, en col·laboració amb altres ajuntaments de la Safor, la Marina i la Ribera, instar a la Generalitat a declarar el ‘porc senglar ‘plaga genètica’. «La recopilació de tots els problemes que generen estos animals és fonamental perquè l’administració autonòmica es done compte de la magnitud del problema a les nostres comarques» van informar en un comunicat.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.