9.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Revelen el motiu de l’ordre de les lletres dels ordinadors

El motivo por el que las letras del teclado de tu ordenador y móvil están desordenadas

El motiu pel que les lletres dels teclats estan desordenades | Cedida

 

Hui en dia, tots estem familiaritzats amb l’ús de les noves tecnologies. Aquestes vénen acompanyades dels teclats necessaris per escriure, els quals utilitzem permanentment per escriure textos, publicacions, missatges o qualsevol comentari que redactem. Ara bé, hi ha un element evident en els teclats que s’ha acabat normalitzant, tot i l’estrany motiu que l’acompanya: l’ordre de les lletres.

 

Amb el temps, ens hem acostumat a utilitzar aquests aparells, fins al punt que ignorem la seua distribució. No obstant això, si li donem un cop d’ull, veurem com la «Q», la «W» i la «E» estan juntes, així com la «A», la «S» i la «D», encara que no coincideixin amb el seu ordre alfabètic. Ara esbrinarem per què.

 

La raó principal ve motivada pels problemes que es presentaven amb els teclats durant el S. XIX, els quals no funcionaven correctament i s’investigaven estratègies per evitar el seu mal ús. D’aquesta manera, la solució que van trobar va permetre que es regulara l’ús d’aquests aparells, els quals, sense aquest ordre, possiblement no ens disposaríem de les tecnologies que gaudim Guillem.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.