13.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Tres detinguts per 15 robatoris a habitatges d’Ondara i Pedreguer

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al marco dels Operació Furtondara tres barons de diverses nacionalitats per la presumpta autoria de fins a 15 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic. En total, se’ls acusa d’haver comès cinc delictes d’estafa i 10 delictes de robatori amb força a l’interior d’habitatge, i dos són amb habitants.

El grup delictiu actuava en habitatges, establiments hostalers i de titularitat municipal de les localitats de Pedreguer i Ondara, creant una gran alarma social entre els veïns. Escollien víctimes d’edat avançada per aprofitar-se així de la seua situació de dependència i vulnerabilitat.

Investigació policial

L’Àrea de Recerca del Verger, va començar la investigació a mitjans de desembre de 2021 arran de un robatori a l’interior d’un habitatge a Ondara. La víctima, va escoltar sorolls i va presenciar com els suposats autors abandonaven el domicili. Gràcies a la seua ràpida actuació, se’ls va poder localitzar a les rodalies per més tard, ser identificats.

Posteriorment, es van anar succeint diverses denúncies de robatoris de similars característiques en diferents escenaris de la Marina Alta. A causa d’això, La Guàrdia Civil va realitzar una exhaustiva anàlisi de les dades obtingudes i les indagacions policials van relacionar els detinguts amb establiments de compro-or de Denia i Ondara.

Durant la fase de recerca, es va poder recuperar al voltant de 25 peces de joieria de diferent tipologia com medalles, collarets, arracades i rellotges d’or, així com rosaris i monedes de plata amb inscripcions. En tenir coneixement de les denúncies i de la relació inequívoca entre els efectes sostrets i els detinguts, es va poder tornar la majoria d’efectes als seus propietaris legítims.

Posteriorment, a fi de localitzar els autors i relacionar-los definitivament amb els fets delictius, el passat 03 de febrer de 2022 es va dur a terme una entrada i registre a un habitatge de Pedreguer que va donar com a resultat la detenció dels presumptes autors dels fets i la confiscació d’aproximadament 60 objectes més, entre els quals hi havia telèfons mòbils, joies de divers valor, equips de so, una carrabina d’aire comprimit i diverses tablets.

La manca dacreditació i documentació dels objectes robats ha comportat una impossible valoració del total del sostret. Per la seua banda, la investigació continua oberta ja que els arrestats podrien estar implicats en altres robatoris ocorreguts a les localitats alacantines. De moment, amb les detencions esmentades s’ha aconseguit reduir l’alarma social provocada per la realització d’esta tipologia delictiva.

Els detinguts juntament amb les diligències han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb mesures cautelars.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.