Dos detinguts per un delicte contra els drets dels treballadors a Gandia

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes de 49 i 51 anys, d’origen marroquí com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors, després d’emprar compatriotes seus, per a labors agrícoles, els quals mancaven de permís de treball i es trobaven en situació irregular a Espanya.

A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental mentre que l’altre tenia una reclamació judicial en vigor.

Les investigacions es van iniciar a principis de gener, quan els agents van tindre coneixement que un home d’origen marroquí podria estar ocupant persones que mancaven de permís de treball per a labors agrícoles.

En la majoria dels casos, les víctimes es trobarien en situació irregular al nostre país, circumstància que pel que sembla l’home podria haver aprofitat donada la situació de necessitat en la qual es trobaven. I en els casos en els quals les víctimes tenien permís de residència els facilitava pel que sembla, un contracte fals de treball.

Després de les primeres indagacions, els agents van establir un dispositiu de vigilància i van localitzar el vehicle utilitzat per a traslladar als treballadors als camps, iniciant un seguiment d’aquest, observant com recollia en diferents punts a diversos homes amb indumentària pròpia de les labors agrícoles, després de la qual cosa el van interceptar i van identificar als ocupants, comprovant que tots es trobaven en situació irregular, constant-li a més al conductor del mateix una reclamació judicial.

Durant les perquisicions, els investigadors van esbrinar que en alguns casos les víctimes haurien rebut mitjançant una aplicació de missatgeria instantània un contracte de treball amb les seues dades personals i amb una signatura que no corresponia amb la seua. A més, els agents van tindre coneixement que diverses de les víctimes podrien haver estat diverses jornades de treball sense rebre el salari acordat.

Les indagacions dels agents han permés la identificació fins a la data d’almenys cinc víctimes. Els agents van comprovar com els investigats s’aprofitaven de la vulnerabilitat de les víctimes, especialment en el cas dels ciutadans en situació irregular a Espanya.

Una vegada finalitzades les investigacions necessàries, els agents van detindre a dos homes com a presumptes autors d’un delicte contra els drets dels treballadors. A més, a un d’ells se li imputa també els delictes d’estafa i falsedat documental.

Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.