21.4 C
València
Dissabte, 19 abril, 2025

La petició de cessament de les exportacions a Rússia deslliga el debat en xarxes socials

Els comentaris entre l’‘ètic i l’econòmic’ s’han encés en les xarxes socials després de la petició d’aquest dimarts del president ucraïnés, Volodímir Zelenski, de trencar relacions comercials amb el mercat rus. Unes declaracions que fins i tot han portat a l’empresa Porcelanosa a emetre un comunicat explicant les seues exportacions a Rússia en l’últim mes.

De fet, la multinacional ceràmica de Vila-real, en les últimes hores fins i tot ha hagut de justificar-se i defensar-se en la xarxa davant comentaris dels qui qüestionaven la seua ètica al·legant que seguien amb els seus negocis “al país invasor”.

És més, algunes veus més extremes han començat a cridar al ‘boicot’ dels productes de les empreses que continuen tenint relacions comercials amb aqueix mercat. Prova d’això són els milers de tuits en un sentit i un altre que han circulat en les últimes hores.

I és que els qui enfront dels qui defensen un mercat lliure, n’hi ha els qui apunten fins i tot a la “complicitat” de continuar mantenint aqueixes relacions comercials. D’altra banda, també n’hi ha els qui qüestionen i critiquen que el president ucraïnés Zelenski “anara a donar lliçons”.

Finalment, entre el tràfec de comentaris deslligats per aquestes declaracions, també els que posen l’accent en altres realitats fora de l’actualitat del conflicte d’Ucraïna i en altres països aprofitant que unes certes rèpliques i acusacions de falta d’ètica poden ser extrapolables a altres situacions qüestionables.

Últimes notícies

Alarma a Paterna per un ampli desplegament policial i de bombers

Desenes de vehicles de policia i bombers per l’incendi d’una rentadora i un accident amb alcoholemia a Paterna

Disparen dos tirs per l’esquena al propietari d’un restaurant a Alfafar

La víctima, de 46 anys, va poder arribar al centre de salut amb dos ferides de bala

Mor un home de 69 anys després de ser envestit per un bou a Dos Aguas

La víctima, de 69 anys, patia lesions en el tòrax i la cuixa, contusions i traumatisme cranioencefàlic

Emergències en Setmana Santa a València: reforç especial en zones de muntanya, parcs naturals i àrees recreatives

La Generalitat activa un pla fins al 28 d’abril per a evitar incendis i accidents a la província de València

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.