La Generalitat concedeix ajudes per a inversions en sostenibilitat de fins a 1,75 milions per projecte empresarial

La Generalitat Valenciana té oberta fins al pròxim 30 de juny la convocatòria per a les subvencions de fins a 1,75 milions d’euros per projectes d’inversió empresarial que contribueixin a la transformació del model econòmic de la Comunitat. Així ho han recordat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, durant la seva visita a les instal·lacions de l’empresa Xocolates Valor en Vilajoiosa.

Aquestes ajudes, amb les quals la Conselleria d’Hisenda busca donar suport i ajudar a les empreses que escometen grans inversions, tenen un caràcter biennal i estan destinades al finançament de projectes que promoguen el desenvolupament i consolidació del teixit empresarial, especialment industrial i la creació i manteniment de l’ocupació i la innovació.

Aquesta modalitat serà subvencionada amb fins a un 30% de la despesa total elegible, depenent de la grandària de l’empresa, amb l’excepció d’inversions realitzades a la ciutat de València (determinat per mapa de regions NUTS).

També hi ha subvencions previstes per a plans dirigits a afavorir un model econòmic sostenible mediambientalment, bé siga a través d’inversions destinades a fomentar l’eficiència energètica o aquelles que siguen més ambicioses que les normes regulades per la Unió Europea en matèria mediambiental.

En aquesta modalitat d’ajudes les persones beneficiàries poden rebre fins al 45% de finançament, depenent de la zona en la qual s’escometa la inversió i de la grandària de l’empresa.

I, finalment, ajudes per a projectes d’inversió que fomenten la recerca i el desenvolupament al llarg del procés productiu de cada empresa, que podran optar a un finançament de fins al 85% de la despesa elegible, depenent de la grandària de l’empresa, sempre que no sobrepasse els límits establits.

«Hem centrat les nostres ajudes a la inversió en tres eixos que considerem fonamentals per a aconseguir una Comunitat Valenciana més verda, eficient i cohesionada, que contribuïsca a la millora de la competitivitat del nostre teixit empresarial», ha apuntat sobre aquest tema Dolors Furió.

L’import mínim de les inversions que realitzen les empreses ha de ser d’1 milió d’euros, sent finançat almenys un 25% amb fons propis i, amb independència de la modalitat d’ajuda, l’import màxim de concessió de la subvenció en cap cas podrà excedir el 25% del total destinat a finançar la convocatòria per a cada exercici, que en el moment actual se situa en 1,75 milions d’euros.

En concret, per a 2022 la Generalitat ha pressupostat, de manera ampliable, 7 milions d’euros per al finançament d’aquestes inversions, complementat en el segon exercici de la convocatòria amb 4,9 milions addicionals.

D’aquesta manera, tant el titular d’Hisenda com la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, han fet una crida a totes aquelles empreses que vagen a realitzar durant aquest exercici projectes d’inversió que puguen acollir-se a alguna de les modalitats d’aquesta convocatòria «perquè presenten els seus projectes a la Generalitat abans del 30 de juny si tenen com a objectiu la millora de l’eficiència energètica, la transformació del model productiu o la creació de llocs de treball, de manera que puguem ajudar-los en el seu esforç per la millora de la productivitat, sostenibilitat i resiliència de les seues empreses».

Queden exclosos d’aquest règim d’ajudes les entitats de Dret Públic, les universitats públiques, organismes autònoms, empreses, societats o fundacions públiques, les participades majorment per aquestes, així com les que tinguen per activitat la gestió d’un servei públic.

«La transformació del model econòmic de la Comunitat Valenciana constitueix un dels eixos estratègics de l’actuació del Consell, per la qual cosa volem ajudar a les empreses perquè avancen cap a un model centrat en el coneixement, la digitalització, la innovació, la resiliència i la sostenibilitat», ha reiterat Dolors Furió en incidir en què «l’objectiu és alinear les inversions que escometen les nostres empreses amb les prioritats europees i ajudar-les amb aquestes subvencions a ser més competitives, a generar major ocupació i ocupació de qualitat i al fet que aposten decididament per la innovació».

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU