14.9 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

Dos homes detinguts per cinc delictes d’estafa


La Guàrdia Civil d’Alberic i Xiva, en el marc de l’operació “STARPOOL”, han detingut a dos homes de 47 i 49 anys, de nacionalitat espanyola, per cinc delictes d’estafa.

L’operació es va iniciar el mes de gener, després de la recepció de diverses denúncies interposades en el Lloc Principal de Xiva per part de diversos perjudicats on denunciaven haver sigut estafats per la construcció de piscines.

Durant la investigació, els agents van aconseguir descobrir que els detinguts sol·licitaven un avançament de diners en efectiu per a la construcció de piscines, les quals no s’acabaven o es realitzaven de manera inadequada.

Fruit de les labors d’investigació els agents van constatar que també havien comés els mateixos fets en les localitats de Xiva, Montserrat, Sant Antoni de Benagéber, Teulada i Turis.
Els detinguts utilitzaven diverses empreses, de les quals eren administradors, per a formalitzar els contractes.

Una vegada eren formalitzats els contractes, sol·licitaven un avançament de diners amb el qual iniciaven l’obra, si bé sempre es quedava paralitzada per algun motiu alié. Motiu que aprofitaven per a sol·licitar més diners per a la seua continuació i així obtindre majors beneficis.

Amb aquesta investigació s’ha aconseguit l’esclariment de 5 fets delictius en els quals s’han estafat més de 120.000 euros.

Finalment, la investigació va culminar amb la detenció de 2 homes de 47 i 49 anys, de nacionalitat espanyola, per 5 delictes d’estafa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número de Requena.

Últimes notícies

Evolució favorable de l’incendi en una nau d’Elda: una nau col·lapsada i sis dotacions en la zona

Els bombers mantenen l'extinció del foc en un complex de tres naus dedicat a pells i adobats a Elda. Una nau ha col·lapsat i la tercera es conserva intacta.

Els bombers combaten un incendi en una fàbrica de pells a Elda

El foc, amb 'flames molt altes', afecta a tota la nau de pells i adobats en la Finca Lacy. S'han mobilitzat 14 dotacions i es registra gran fum.

Parell avisa: per a guanyar al Pafos cal competir al màxim i fer-ho molt bé

Parell va destacar que el dol de la quarta jornada de la Lliga de Campions davant el Pafos serà dur i que el Vila-real ha de competir al màxim. Va reclamar transformar les bones sensacions en punts.

Marcelino advertix: seria un gran error donar per bestiar el partit

Marcelino va cridar a la prudència abans del dol de Champions davant el Pafos i va assumir el favoritisme sense caure en la confiança. Va reclamar concentració, constància i respecte al rival per a traduir en victòria el rendiment mostrat.

Feijóo i Abascal activen el relleu de Mazón i aposten per l’estabilitat

Feijóo i Abascal han obert el procés per a substituir a Carlos Mazón amb una conversa en la qual han prioritzat l'estabilitat i allunyat un avançament electoral. El Govern i el PSPV-PSOE han demanat eleccions mentres les Corts han activat el calendari d'investidura i sonen possibles noms.

El taxi exigix un pla per a limitar els servicis de VTC després d’una marxa que ha causat retencions

El sector del taxi ha reclamat a la Conselleria un pla eficaç per a frenar els servicis urbans de VTC i sancionar a les plataformes, en una protesta que ha generat retencions durant hores a València. Els convocants han xifrat un seguiment massiu de la vaga i han demanat més control i inspeccions.

Tercera remodelació del Govern valencià en dos anys deixa 9 Conselleries després de fusionar àrees clau

El Consell s'ha limitat a unir la Vicepresidència Segona de Recuperació Econòmica i Social amb Medi Ambient. Martínez Mus passa a ser el número 3 de l'Executiu.

Bustinduy exigix a Feijóo que demane perdó per ovacionar a Mazón després de la DANA

El ministre de Drets Socials ha retret al líder del PP el seu suport a Carlos Mazón després de la catàstrofe i ha emmarcat l'exigència en la seua compareixença al Senat.