3.000 euros de multa per als quals  prostituïdores de dones

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha instat els municipis a adoptar el model d’Ordenança Municipal Abolicionista elaborat en el marc del Fòrum Valencià per a l’Abolició de la Prostitució que protegeix les dones i multa amb fins a 3.000 euros als qui demanden sexe pagat, així com als intermediadors i els locals on s’exercisca aquesta “forma de violència de gènere”.

La consellera ha presentat aquest dijous el model d’ordenança en un acte a Mislata al costat del seu alcalde, Carlos Fernández Bielsa, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, i davant una vintena d’alcaldes de tota la Comunitat Valenciana.

Durant la seua intervenció, Gabriela Bravo ha defensat que les corporacions locals tenen “competències i capacitats suficients per a estar en la primera línia de l’erradicació de la prostitució a través de les ordenances municipals, que són un instrument molt potent per a marcar la diferència entre aquells municipis que protegeixen la dignitat de totes les persones i els que, per a la seua vergonya i la nostra, abdiquen d’ella“.

En aquest sentit, ha posat com a exemples els casos d’Albal i Quart de Poblet “que han sigut pioners en l’aprovació d’ordenances abolicionistes” i ha lamentat l’existència de “aqueixa ordenança de la vergonya de l’Ajuntament d’Alacant que criminalitza les dones en prostitució i les fa responsables de la seua situació, sense reparar que és un sistema desigual i injust les que les sotmet i les priva d’una vida digna de drets“.

La consellera ha recordat que els estudis científics elaborats pel Fòrum han revelat que en les tres províncies hi ha entre 10.000 i 13.000 dones en situació de prostitució. “I si l’oferta és així de gran és perquè hi ha homes disposats a pagar per això. Només així s’entén que el 20% dels homes valencians majors de 18 anys -1 de cada 5- admeta que ha pagat per sexe alguna vegada en la seua vida”, ha dit.

Multes de fins a 3.000 euros

El model d’ordenança abolicionista -que s’ha posat a la disposició de tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana- recull en el seu articulat la prohibició de la demanda de prostitució, a la qual considera com a infracció greu, i la sanciona amb multes de fins a 1.500 euros.

A més, si aquesta demanda es produeix a menys de 200 metres d’un centre educatiu, de llocs amb afluència de públic infantil o de la celebració d’un acte festiu o esportiu la considera com a infracció molt greu i la sanciona amb multa de fins a 3.000 euros. D’igual manera podran ser sancionats els qui col·laboren amb els demandants de sexe pagat com a intermediadors (proxenetes) o persones que alerten de la presència d’agents de l’autoritat.

D’altra banda, també prohibeix la publicitat que promoga el consum de prostitució, que considera com a infracció lleu, i la sanciona amb multes de fins a 750 euros. En aquest cas, serà responsable tant qui execute materialment l’acte de publicitat (com repartir fullets) com l’anunciant.

Una part important del model d’ordenança reconeix a les dones en situació de prostitució com a víctimes de violència de gènere. Per aqueix motiu, no se sancionarà en cap cas a les persones prostituïdes i promourà polítiques d’ajuda per a traure-les de la seua situació.

En aquest sentit, el model d’ordenança preveu l’aprovació de plans municipals d’acció integral, que continguen mesures perquè les dones en situació de prostitució accedisquen a serveis i recursos que els permeten eixir del sistema prostitucional. Aquest pla inclourà accions de suport social, laboral, formatiu i residencial.

Segons Bravo, “som la primera comunitat autònoma a posar a la disposició dels municipis un model d’ordenança abolicionista, la qual cosa ens converteix en una referència per a altres territoris compromesos amb la igualtat entre homes i dones, així com amb l’erradicació de tota forma de violència de gènere, inclosa la compra del cos de les dones“.

La consellera ha anunciat que continuarà “reclamant al Govern d’Espanya una Llei Integral per a l’Abolició de la Prostitució“. No obstant això, “des del Consell del Botànic no estarem de braços plegats perquè ja hem posat en marxa la modificació de la Llei d’Espectacles en la Comunitat Valenciana, que es troba actualment en tràmit d’audiència pública“.

Aquesta norma contempla la sanció a aquells establiments que permeten o afavorisquen la prostitució, la prohibició de publicitat que incite o fomente la prostitució o qualsevol forma d’explotació sexual i la sanció administrativa de la demanda de prostitució en locals i establiments públics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.