El rei emèrit estarà a Espanya del 19 al 23 de maig

Queden poques hores perquè Juan Carlos I arribe al port gallec de Sanxenxo, on assistirà a les regates. Una aparició que estarà lluny de ser discreta o privada. Tot el contrari. Hi ha una gran expectació encoratjada per l’alcalde i el president de la Xunta, els qui han valorat la presència de l’emèrit com un esdeveniment molt positiu per a Galícia.

El rei emèrit arribarà a Espanya, hui, i es quedarà en la localitat de Pontevedra de Sanxenxo fins al dilluns 23, quan es traslladarà a Madrid per a reunir-se amb el rei Felipe VI, segons ha anunciat la Casa Reial en un comunicat aquest dimecres. És la primera vegada que l’excap de l’Estat torna a Espanya després de quasi dos anys residint a Abu Dhabi, on es va traslladar per les investigacions que havia obert la Fiscalia del Tribunal Suprem.

Comunicat de la Casa Reial

Sa Majestat el Rei Don Juan Carlos ha traslladat aquesta vesprada a la Casa de Sa Majestat el Rei el seu desig que faça pública la seua decisió de desplaçar-se a Espanya a partir de demà dia 19 fins dilluns que ve dia 23 de maig.

Don Juan Carlos té previst romandre durant aqueixes dates en la localitat gallega de Sanxenxo, i el dilluns 23 viatjar a Madrid, per a estar amb Sa Majestat el Rei, amb Sa Majestat la Reina Donya Sofía i altres membres de la seua família en el Palau de La Zarzuela. Aqueix mateix dia, Sa Majestat el Rei Don Juan Carlos emprendrà viatge de retorn a Abu Dhabi, on ha fixat la seua residència de manera permanent i estable.

Aquesta visita s’emmarca en el desig de Sa Majestat el Rei Don Juan Carlos de desplaçar-se amb freqüència a Espanya per a visitar a la família i amics, i organitzar la seua vida personal i el seu lloc de residència en àmbits de caràcter privat, tal com expressa la carta que li va dirigir a Sa Majestat el Rei el passat 5 de març.


Des que es va instal·lar a Abu Dhabi el 3 d’agost de 2020, molt s’havia especulat en aquests quasi dos anys sobre una possible volta de Juan Carlos de Borbón a Espanya, però atés que el motiu del seu canvi de residència havia de veure amb no perjudicar el regnat de Felipe VI a causa de les irregularitats fiscals per les quals estava sent investigat, no ha sigut fins que se li ha buidat el seu horitzó judicial al nostre país quan s’ha concretat el seu retorn, encara que siga temporal.

I aquest dimecres, l’empresari i president del Club Nàutic de la localitat, Pedro Campos, ha revelat que Juan Carlos de Borbón s’allotjarà en una casa de la seua propietat en la zona de Nanín, «com en els últims anys» des que es va inaugurar l’habitatge, ja que allí es troba «molt a gust«, tal com va explicar l’amic de l’emèrit a Europa Press.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.