Adeu als streaptease en els comiats de solter

Juny, sinònim de flors, d’entretemps, d’amor, d’arrancada de la temporada de bodes … i també dels comiats de solter/a. I és que l’arribada del bon temps el converteix en la data ideal per a celebrar aquesta festa que les parelles esperen amb tantes ganes, i és que només 1 de cada 10 afirma no voler tindre un comiat de solter/a, segons una enquesta realitzada per Bodas.net a les parelles que estan organitzant la seua boda. A més, aquest 2022, any en què s’espera un 20% més de bodes que en 2019, els comiats de solter/a també viuran un gran auge.

Una enquesta revela com seria el seu comiat ideal que trenca amb els estereotips.

Les escapades de cap de setmana per a celebrar el comiat de solter/a s’han convertit en una de les opcions favorites de les parelles que es donen el ‘sí, vull’.

Un cap de setmana amb amics i activitats sorpreses

Les ganes de celebrar, després de més de dos anys de pandèmia, es nota en tots els àmbits. En la boda, en la lluna de mel i, també, en els comiats de solter. Celebrar s’ha convertit en el mood de tots els que busquen passar-ho bé i per a això als zetes i millennials no els guanya ningú.

Segons una enquesta a la pregunta de quins són els aspectes imprescindibles per a un comiat ideal* les parelles que estan organitzant la seua boda van contestar:
1. Celebrar-la només amb amics/as (52%)
2. Que incloga activitats sorpresa (46%)
3. Que dure un cap de setmana (37%)
*Possibilitat de seleccionar més d’una resposta.

Es tracta d’aspectes que trenquen amb el clixé més típic dels comiats en les quals els i les amigues organitzen un dia d’activitats per la ciutat, disfressen a la parella i acaben en un espectacle eròtic/sexual. En aquest sentit, les noves generacions el tenen clar: només el 8% vol celebrar-la prop d’on viu, el 12% desitja que dure només un dia, el 10% vol que li disfressen i el 6% que incloga activitats, jocs o espectacles eròtics/sexuals.

Les parelles que es casen hui dia, busquen una altra manera de celebrar la fi de la solteria: somien amb un cap de setmana de celebració al costat dels seus amics i divertir-se realitzant activitats sorpreses (perquè aqueixa màgia no es perda). Fins i tot la idea de realitzar un comiat conjunt agafa força, passant de ser només l’opció triada per un 13% en un estudi  en 2021 a un 23% en 2022, i és que cada vegada més, les parelles comparteixen grups d’amics.

Un reflex de com són les parelles que donen el ‘sí, vull’

La radiografia típica del comiat de solter està molt arrelada als gustos i desitjos de les parelles que es casen i, en conseqüència, a com és aquesta parella.

Segons l’últim estudi realitzat a la fi d’abril d’enguany, 7 de cada 10 parelles que està organitzant la seua boda té entre 27 i 40 anys. Es tracta de parelles joves que porten entre 4 i 9 anys de festeig, i que en la seua majoria es casen per primera vegada (92%).

A més, són parelles que creen en l’amor més ideal: afirmen que poc després d’estar eixint tenien clar que seria l’amor de la seua vida (73%) i també que es casen per a fer un pas més en la seua història d’amor (71%).

Es tracta de parelles que tenen les idees clares i que busquen deixar els convencionalismes de costat per a gaudir d’aquesta celebració de l’amor com ells volen, aparcant els protocols més estrictes i donant curs a la imaginació, perquè la boda siga un reflex total del qual ells i elles són. I això també es veu plasmat en els comiats de solter/al fet que s’estan transformant cap a un cap de setmana de relaxament amb els amics més pròxims.

Els comiats de solter s’han convertit en una part fonamental de tots els actes que envolten la boda. Una celebració més que evidencia que les parelles que es donen el ‘sí, vull’ busquen festejar l’amor envoltat de les persones que més volen, d’una manera única i especial i sempre reflectint el seu caràcter i personalitat.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.